به گزارش ایرنا ، سعید طاهری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین گفت : شورای فرهنگ عمومی با برخورداری از اعضای تأثیرگذار، نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه دارد و نیاز است تا تصمیمات این شورا در حوزه های مختلف اجرایی شود تا نتایج آن درارتقای فرهنگ جامعه مشاهده شود.
وی افزود: ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی، توجه به فرهنگ کار و اشتغال و توجه به محصولات فرهنگی تولید شده در شهرستان از جمله مهمترین مسائلی است که در شورای فرهنگ عمومی ورامین پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: از زمان تاسیس این شورا در این شهرستان از سال 1386 تاکنون، 52 جلسه در این شورا برگزار شده است که نتایج فرهنگی خوبی را هم به دنبال داشته است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین ادامه داد: سامان دادن واژه های غیر فارسی در صنوف و مراکز تجاری و تولیدی در راستای پاسداری از فرهنگ غنی فارسی، توجه به نامگذاری معابر ومیادین اصلی شهری و معابر فرعی و ارجاع به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و استفاده از تابلو های تصاویر شهدا در معابر فرعی شهر ازجمله مهمترین مصوبه های شورای فرهنگ عمومی ورامین است.
وی گفت : اجرای یادواره ملی فرهنگی وهنری طلوع خرداد دررشته شعر و داستان، تئاترو هنرهای تجسمی و آواهای انقلابی ، انجام طرح مطالعاتی توسعه امامزاده یحیی (ع) به عنوان قطب فرهنگی مذهبی ، ساخت یادمان شهدای 15 خرداد در قالب مسابقه و ارائه طرح به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی از دیگر مصوبات این شورا است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین افزود : شورای فرهنگ عمومی در راستای حمایت از تولیدات فرهنگی منطقه ، مصوباتی را به تصویب رسانده که طی آن ضمن حمایت از هنرمندان و اندیشمندان داخلی ، مسیر را برای توسعه فعالیت آنها فراهم می کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: روح اله صائب
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.