به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی درخطبه های نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به تحولات اخیر منطقه افزود: شاهزاده خام و ناپخته عربستان بازی جدیدی را در داخل و خارج به راه انداخته است و با بازداشت شاهزاده ها و شخصیت های مطرح کشور سعی دارد تا زمینه پادشاهی خود را بدون دغدغه فراهم نماید.
وی ادامه داد: او همان کسی است که بر طبل جنگ با یمن کوبید و برای سیاست ایران هراسی و مبارزه با جبهه مقاومت تلاش های بسیاری کرد.
وی به بعد خارجی این اقدام نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که در سوریه، عراق و یمن با شکست مواجهه شدند؛ سعی کردند تا لبنان را به سمت بحران جدیدی سوق دهند و هدف نهایی آنان حذف حزب الله و کاهش نقش و تاثیرگذاری ایران در منطقه است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی گفت: اکنون با توجه به شکست گروه های تروریستی و در حالی که منطقه به سمت ثبات نسبی در حرکت است، ریاض و تل آویو جرقه جدیدی را زده اند.
وی گفت: به لطف خداوند متعال و عنایت امام زمان (عج) و با رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب، آتش فتنه های دشمن خاموش و نقشه های آنان نقش برآب خواهد شد.
وی در ادامه حضور میلیونی مردم در اربعین حسینی را جلوه ای از ایمان، تقوا، خداپرستی و اطاعت بیان کرد و افزود: زائران حسینی با حضور در کربلا و شرکت در این راهپیمایی دوستی خود را با اهل بیت پیامبر (ع) ابراز کردند.
وی با بیان اینکه درهیچ جای جهان چنین جنبش دینی و سیاسی وجود ندارد، گفت: میلیون ها نفر از حداقل 60 کشور جهان در این راهپیمایی عظیم حضور دارند و این حرکت را می توان قدرت نمایی تمام عیار محبان اهل بیت در برابر یزیدیان زمان دانست.
امام جمعه شهرستان دماوند حرکت اربعین را مقدمه ساز قیام مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: تمدنی که اربعین به ما می آموزد مبتنی برعدل، ایثار و همدردی و البته ستیز با کفر، شرک و ظلم است؛ ولی رسانه های غربی از پوشش این نهضت تمدن ساز خودداری کردند.
وی ادامه داد: دشمنان به دنبال ترویج اخبار و اطلاعاتی هستند که به نفعشان باشد و به خوبی می دانند که ترویج فرهنگ اربعین؛ تیشه به ریشه آنان خواهد زد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با بیان اینکه شعار امام حسین (ع) ظلم ستیری و استکبار ستیزی بود، اظهار کرد: اگر مردم جهان بدانند که تنها راه نجاتشان رویارویی با حکومت های استعمارگر است، آن وقت است که قیام های عدالت طلبانه و آزادی خواهانه فراوان خواهد شد و پایه های حکومت یزیدیان زمان به لرزه خواهد افتاد.
وی بیان کرد: امروز وظیفه ماست تا این حرکت خودجوش و حماسی را قدر بدانیم و در گسترش آن تلاش کنیم زیرا اربعین غنیمت و گنج بزرگ مسلمانان است و حرکت تمدن ساز اربعین بیمه کننده همه جوامع اسلامی بوده است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: روح اله صائب
تهرام/7246/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.