زهره عبادتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان اداره محیط زیست شهرستان ری شب گذشته کامیونی را که حامل بیش از 20 تن پسماند لاستیک فرسوده بود را شناسایی و توقیف کردند.
وی با بیان اینکه پسماند سوزان به منظور بازیابی سیم های مسی، لاستیک های فرسوده را به آتش می کشند، اظهار داشت: 30 تن پسماند لاستیک فرسوه دیگر نیز از محل سوزاندن این لاستیک ها واقع در اراضی عزیزآباد بخش فشافویه شهرستان ری کشف شد.
عبادتی ادامه داد: بررسی های اولیه نشان می دهد که این لاستیک ها از محل یک کارخانه واقع در قلعه میر رباط کریم به منظور بازیابی سیم های مسی به روستای عزیزآباد بخش فشافویه شهرستان ری منتقل شده اند.
وی اضافه کرد: سوزاندن غیر اصولی لاستیک های فرسوده علاوه بر اینکه موجب آلودگی شدید هوا و خاک منطقه می شود بوی نامطبوعی را هم در فضای این بخش منتشر می کند.
عبادتی با بیان اینکه 2 نفر به وسیله یک کامیون طی چند مرحله این میزان پسماند لاستیک فرسوده را به بخش فشافویه حمل کرده اند، افزود: هر 2 متخلف و کامیون حمل کننده این پسماندها توسط بازرسان اداره محیط زیست شهرستان ری بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه کسانی اقدام به حمل غیرمجاز، تخلیه و سوزاندن پسماند محیطی مجرم محسوب می شوند، اظهار داشت: این افراد پس از دستگیری به مقام قضایی معرفی و به استناد ماده 16 و 20 قانون مدیریت پسماند و همچنین ماده 688 قانون مجازات اسلامی مورد مجازات قرار خواهند گرفت.
عبادتی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند گزارش های خود را در زمینه آلودگی ها، تخریب و تخلفات زیست محیطی از طریق سامانه پیامکی به شماره 50004044 و شماره تلفن 55026121 گزارش دهند.
بخش فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.
3218** 6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.