حسین علیزاده روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه چهار هزار و 222 نفر از جویندگان کار در نیمه نخست امسال در کاریابی های این شهرستان ثیت نام کرده اند، گفت: در این مدت 2 هزار و 500 نفر با معرفی کاریابی ها به کار گمارده شده اند.
وی عنوان کرد: یکهزار و 931 فرصت شغلی نیز توسط شرکت ها و کارفرمایان در این شهرستان ایجاد شده است که توانسته ایم از این ظرفیت به خوبی در راستای کاهش بیکاری استفاده کنیم.
وی نداشتن مهارت در بین جویندگان کار را یکی از معضل های حوزه اشتغال در این شهرستان نام برد و گفت: متاسفانه بیشتر جویندگان کار که در کاریابی ها ثبت نام می کنند از مهارت های لازم برخوردار نیستند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری اظهار کرد: اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در رشته های جدید می تواند تا حدودی معضل نبود مهارت در بین جویندگان کار را حل کند.
وی با اشاره به اهداف دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد اشتغال گفت: این دولت از ابتدا نسبت به تغییر در مدل های حمایت از شبکه ها و زنجیره های تولید اقدام های شایسته ای انجام داده و از هر نوع فعالیت اقتصادی خرد و بزرگ پشتیبانی نموده است.
وی از بررسی یکهزارو 868 درخواست بهره مندی از مقرری بیکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: درنیمه نخست سالجاری یک هزارو 864 درخواست متقاضیان بهره مندی از مقرری بیمه بیکاری در کمیته های تشخیص تفاهم نامه مشترک تعاون، کار ورفاه اجتماعی وتامین اجتماعی بررسی واعلام نظر شد.
حسین علیزاده تصریح کرد: هم اکنون تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری شهرستان ری در نیمه نخست سالجاری 2 هزار و 245 نفر هستند.
وی اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی تعداد اشتغال مجدد مقرری بگیران از طریق معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی، خوداشتغالی 77 مورد بوده است.
10 هزار واحد صنعتی و صنفی در شهرستان ری فعالیت می کنند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.