امام جمعه شهرستان ملارد گفت: اربعین حسینی تجلی عزت، وحدت و اقتدار مسلمین و شیعیان است و انتظار می‌رود تمامی ادارات با هم افزایی فزاینده، بستر برگزاری باشکوه‌تر این تجمع عظیم را فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی، امام جمعه ملارد، در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، دادستان، ریاست دادگستری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و جمعی دیگر از مسئولان این منطقه و به میزبانی دادستانی شهرستان ملارد برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت نهضت عاشورا در بقاء و ترویج دین اسلام و تَسَریِ روحیه مقاومت در میان جوامع آزادی خواه جهان اظهار داشت: در مقطعی قرار داریم که شکوه اربعین حسینی، معادلات دشمنان را به هم می‌ریزد و یقینا عظمت این مناسبت، تجلی گاهی است که عزت، اقتدار و وحدت و معنویت جاری و ساری در صفوف مسلمین و شیعیان را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: بر همه ما واجب است در حفظ و نشر فرهنگ عاشورایی از هیچ تلاش سازنده‌ای دریغ نکنیم که قطعا با اتکای به آرمان‌ها و مفاهیم عاشورا، عزت و اقتدار این مرز و بوم در برابر دسیسه چینی‌ها و دشمنیِ معاویه صِفت‌ها و یزیدیان زمان حفظ و تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: تلاش و اهتمام تمامی دستگاه‌ها برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین تجمعات انسانی جهان، ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امید آن داریم هم‌چون سنوات گذشته با تلاش و همیاری موثر، بستر برگزاری این مناسبات ویژه و تاثیرگذار به بهترین نحو ممکن فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن مراسم 13 آبان به عنوان یکی دیگر از رخدادهای تاریخی بعد از انقلاب که به واقع ریشه در نهضت عاشورایی دارد، گفت: حضور پرشور در این مراسم هم‌چون گذشته،مهم است و به فضل الهی دستگاه‌های ذیربط، تمهیدات لازم را برای گرامی‌داشت این مناسبت نیز فراهم خواهند ساخت.

دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در جهت ترویج فرهنگ اعتدال تلاش کنند

در ادامه این مراسم، بهمن خطیبی، فرماندار شهرستان ملارد با اشاره به لزوم برگزاری با شکوه مراسم اربعین حسینی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی عنوان کرد: به تبع هماهنگی و هم‌سویی دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط نقش نافذ و تاثیرگذاری در حصول این امر(برگزاری باشکوه تر مراسم اشاره شده)ایفاء خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به بازتاب و بازخورد برگزاری مراسم فوق به عنوان تکیه‌گاه و تجلی گاهی برای وحدت مسلمانان و شیعیان گفت: بدون تردید هر آنچه در تقویت وحدت، همدلی و همگرایی اقشار، طبقات و طیف‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی تلاش شود، به همان میزان شاهد حصول توفیقات موثرتری خواهیم بود.

خطیبی عنوان کرد:خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت یازدهم و دوازدهم، وحدت و همدلی قابل توجهی در کشور جاری و ساری است که یقینا،مَشیِ و رویه اعتدال گرایانه دولت تدبیر و امید در حصول چنین توفیقی تعیین کننده بوده است.

فرماندار ملارد گفت: روحیه و منش اعتدال گرایانه به وضوح در انتصابات و چینش مسئولان دولتی در سطوح خُرد و کلان مشهود و ملموس است و برای نخستین بار در طول تاریخ انقلاب، شاهدیم از تمامی جناح‌های‌مشروعِ سیاسی فعال در این مرز و بوم در نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم ساز استفاده شده است و این وحدت در عین تکثر، موید نگاه جامع دولت به منافع ملی و میهنی است.

وی در خاتمه یادآور شد: امید آن داریم در برخی حوزه‌ها که رگه‌هایی از تندروی مشاهده می‌شود، مشی اعتدال حاکم شود و انتظار می رود دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی و فرهنگی، برنامه لازم را برای تقویتِ روحیه اعتدال گرایانه تعریف،طراحی و اجرایی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.