سید رحیم فاضلی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته نیز تعداد یکهزار و 250 متقاضی طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی این شهرستان ارجاع شده که 300 مورد آن منجر به سازش شده است.
وی اظهار کرد: فقر و بیکاری ریشه بسیاری از نابسامانی ها و آسیب های اجتماعی است و معتقدیم این آسیب ها حامل و ناقل یکدیگرند.
وی تصریح کرد: بین طلاق و اعتیاد رابطه بسیار معناداری وجود دارد که وجود هر کدام از این آسیب ها باعث بوجود آمدن آسیب به دیگری می شود.
فاظلی نژاد طرح کاهش طلاق را یکی ازموفق ترین طرح های بهزیستی در کاهش این آسیب اجتماعی بیان کرد و گفت: این طرح با همکاری بهزیستی و دادگستری این شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: با مداخله و مشاوره های تخصصی کارشناسان بهزیستی، زوجین متقاضی طلاق به سمت سازش و رفع اختلافات خانوادگی پیش می روند.
رییس اداره بهزیستی ری افراد مشمول در مرکز مداخله بحران شهرستان ری را شامل زوجین متقاضی طلاق، زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی، کودکان خیابانی و کار، همسران و کودکان آزار دیده، دختران و پسران فراری، مبتلایان به اختلال هویت جنسی و افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی را دارند، عنوان کرد.
18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهرری قرار دارند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.