به گزارش ایرنا، ناصر محمودی فرد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند که با حضور مسئولان شهری و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با تاکید بر تحقق پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصادی مقاومتی و تولید و اشتغال، گفت: اکنون که در نیمه دوم سال قرار داریم، دستگاه های خدماتی و اجرایی در حوزه اقتصادی به شاخص های کیفی و کمی توجه داشته باشند و مطابق با برنامه های ششم توسعه حرکت کنند.
وی با اشاره به اجرای 30 پروژه عمرانی در 15 روستای فاقد دهیاری دماوند نیز گفت: علیرغم اینکه در حوزه های مالی و منابع اقتصادی در طرح های عمرانی با مشکل مواجه هستیم، اما در بحث پروژه های عمرانی روستاها امسال اقدامات مطلوبی صورت گرفته و تنها در سال جاری و از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بیش از 15 میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی روستاهای بخش مرکزی دماوند اختصاص یافت.
وی ادامه داد: شهرداری دماوند به جهت نزدیکی به پایتخت نیازمند توسعه و پیشرفت در تمامی حوزه ها است و دستگاه ها نباید در انجام وظایف خود به ویژه در بخش تخصیص اعتبارات کوتاهی کنند و در خصوص مسائل خصوصا ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد جدی داشته و در صیانت از منابع ملی حساس باشند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی،امام جمعه شهرستان دماوند ضمن تقدیر از مسئولان و مردم به جهت برپایی مراسم عزاداری ایام محرم و همچنین مساعدت ادارات و نهادها در جهت حمایت از ستاد اربعین حسینی و بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده که نقش دستگاه ها و نهاد ها در تحقق این موضوع مهم است.
وی به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات مردم و شهروندان در سطح شهر همچون اختصاص زمینی در طرف شبکه بهداشت و درمان دماوند برای ساخت پایگاه اورژانس، ساماندهی سگ های بلا صاحب، رسیدگی به مسکن مهر و شهرک های تازه احداث شده، و.... ضروری است.
حجت الاسلام فتاح دماوندی در خصوص بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان دماوند نیز گفت: این بیمارستان هم اکنون در حال بازسازی است و از 3 هزار متر به 8 هزار متر توسعه یافته و قرار است بخش هایی همچون بخش زنان و اطفال، دندانپزشکی و .... ایجاد شود.
وی ادامه داد: تاکنون یک میلیارد و 250 میلیون تومان توسط خیران و یک میلیارد تومان نیز توسط دولت کمک شده است در حالی که قرار بود مبلغ 7 میلیارد تومان جهت بازسازی این بیمارستان پرداخت شود و لازم است مسئولان نسب به این موضوع و قول هایی که از سوی وزارت بهداشت و درمان داده شده و همچنین نسبت به بدهی های بیمارستان که حدود 3 میلیارد تومان است پیگیری داشته باشند.
در ادامه نیز عباس صفری، شهردار دماوند به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهری اشاره کرد و گفت: انجام حدود 80 درصد جدول گذاری معابر شهری، ساماندهی آبهای سطحی، استفاده از محلول مایع نمک به جای نمک پاشی در فصل زمستان و .. از جمله اقدامات این نهاد است.
وی در پایان گفت: تفکیک و رعایت ماده 101 قانون شهرداری ها برای همه ادارات لازم و ضروری است و حتما باید آن را رعایت کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده : موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.