به گزارش ایرنا، کیومرث کلانتری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برهمین اساس در 6 ماهه دوم سال به ویژه در ماههای آبان و بهمن، محدودیت های ویژه ای در راستای کاهش میزان آلودگی هوای شهر تهران اعمال خواهد شد.
وی تصریح کرد: این محدودیت ها براساس قانون هوای پاک، شامل فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین اقداماتی که منجر به افزایش حجم ترافیک برای پیشگیری از تشدید آلودگی هوای پایتخت می شود.
وی با بیان اینکه برنامه جامع کنترل کیفی هوای تهران حداکثر تا 2 ماه آینده اجرایی می شود، گفت: قانون هوای پاک مردادماه امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب و با امضای رییس جمهوری ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه براساس این قانون ابلاغی 26 دستگاه حاکمیتی و دولتی دراین زمینه مسئولیت دارند، تصریح کرد: سازمان محیط زیست به عنوان ناظر، تکالیف تمام دستگاه های مسئول دراین قانون را احصا و ابلاغ کرده و همه دستگاه ها نیز موظف به ارائه گزارش در خصوص عملکرد خود به این سازمان هستند.
کلانتری گفت: درهمین ارتباط و براساس مصوبات کارگروه کنترل آلودگی هوای تهران، پلیس راهور ملزم به برخورد با خودروهای دودزا و آلاینده در پایتخت شده است.
وی افزود: درهمین ارتباط وزارت نفت نیز موظف شده کیفیت سوخت عرضه شده در تهران را به دبیرخانه این کارگروه(سازمان محیط زیست) گزارش کند.
کلانتری گفت: براساس این قانون جامع، اگر دستگاه های متولی به وظایف خود عمل نکنند، به واسطه مسئولیتی که در زمینه سلامت مردم برعهده دارند، باید پاسخگو باشند.
ادامه دارد...
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.

خبرنگار :مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام /9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.