به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب، پرویز تناولی در حاشیه بازدید از باغ کتاب، اظهار کرد: استقبال مردم از این مجموعه اتفاق خوبی است.
وی گفت: در اخبار نام باغ کتاب را زیاد خوانده و شنیده بودم اما فکر نمی کردم مجموعه ای با چنین مقیاس و امکاناتی دورهم گرد آمده باشند.
این نقاش، مجسمه ساز و پژوهشگر افزود: به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم که چنین مجموعه زیبا و مفیدی در دل تهران نشسته است.
تناولی در خصوص 80 مجسمه ای که در باغ کتاب جایگزینی شده اند، اظهار کرد: ساخت مجسمه توسط هنرمندان ایرانی قابل تقدیر است، مجسمه ها هم بسیار خوب ساخته و هم خوب جایگزینی شده اند.
وی با بیان اینکه آینده درخشانی در انتظار باغ کتاب است، افزود: باید تمام فعالیت های بزرگ هنری ایران مثل «حراج هنر ایران» به این مجموعه منتقل شود.
این هنرمند در پاسخ به این سوال که برای عملکرد باغ کتاب چه پیشنهادی دارید؟، گفت: باور نداشتم این مجموعه به این شکل باشد و باید بگویم با همین امکانات و آنچه در فاز دوم به بهره برداری می رسد، عالی است.
تناولی با بیان اینکه از این پس بیشتر در باغ کتاب حضور پیدا می کنم، افزود: گالری هنری باغ کتاب یکی از بخش های این مجموعه است که می تواند اهالی هنر را گردهم بیاورد و اتفاقات خوبی را رقم بزند.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
این مجموعه شامل کتابفروشی های کودک و نوجوان، فروشگاه لوازم التحریر، اسباب بازی و محصولات فرهنگی، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان، باشگاه رباتیک، مرکز رویدادهای علمی، کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسال، سینما و گالری هنر است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.