به گزار ش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز سه شنبه در جلسه مدیریت پسماند که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: پسماند به طور مستقیم با سلامتی مردم ارتباط دارد و هر چه توجه بیشتری به این موضوع صورت گیرد ، سلامت انسان و محیط زیست ارتقا پیدا می کند.
وی اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز می تواند تهدیدی برای محیط زیست شهرستان قرچک محسوب شود ، فعالیت واحدهای چرم سازی در مناطق مختلف است که با توافقات صورت گرفته و امتیازاتی که دولت به این واحدها ارائه می دهد ، زمینه انتقال این واحدها به شهرک صنعتی چرمشهر فراهم شده است.
وی گفت : تا زمانی که این واحدها به چرمشهر منتقل نشوند لازم است که متصدیان نسبت به پایش مداوم وضعیت خروجی فاضلاب و پسماند آن ها اقدام کنند.
مرسل پور بیان کرد: امروز بستر رودخانه جاجرود در شهرستان قرچک به محلی برای انباشت فاضلاب، آشغال و پسماندهای خطرناک شده و اگر این روند ادامه داشته باشد و این موضوع توسط آب منطقه ای حل نشود، معضلات امنیتی و اجتماعی دامن گیر شهرستان می شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با اشاره به لزوم توجه ویژه به موضوع پسماندهای پزشکی گفت : دفع بهداشتی زباله های بیمارستانی در شهرستان قرچک همچنان بلاتکلیف است و شبکه بهداشت به کمک اداره محیط زیست و شورای شهر و روستا لازم است تا تدبیری مناسب برای دفع این نوع زباله ها اتخاذ کنند.
مرسل پور بیان کرد: کارگران شهرداری قشری زحمتکش هستند که بدون اطلاع از خطرات پسماندهای پزشکی در سطح شهر اقدام می کنند که این امر می تواند آسیب های زیادی را به آن ها وارد کند.
وی تصریح کرد: فاضلاب رها شده در حاشیه روستاهای بخش مرکزی شهرستان قرچک ، یکی دیگر از مشکلاتی است که سلامتی مردم را تهدید می کند و یقینا با اجرای طرح فاضلاب شهری ، این مشکل برطرف می شود.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.