به گزارش ایرنا ، در این مراسم نمادین که با حضور هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد، بسیاری از هنرمندان شهرستان ورامین در قالب کاروان های نمادین اسرای دشت کربلا ، از میدان رازی تا میدان امام حسین (ع) را طی کردند و گوشه ای از مصائب خاندان عصمت و طهارت پس از واقعه عاشورا را به نمایش گذاشتند.
ده ها رأس اسب ، ده ها نفر شتر و صدها هنرمند با تن کردن لباس های قدیمی و نمایش کجاوه هایی که بر روی شترها زنان و کودکان سوار شده بودند ، در حالی که پیش روی خود سرهای بریده نمادین شهدای دشت کربلا را می دیدند به میدان امام حسین(ع) وارد شدند تا گوشه مهمی از تاریخ اسلام که در آن حضرت زینب کبری (س) با قرائت خطبه ای آتشین ، پیام عاشورا را منتقل ساخت به نمایش گذاشته شود.
هزاران نفر از عزاداران حسینی که در میدان امام حسین (ع) حضور داشتند با حضور این کاروان به سینه زنی و عزاداری پرداخته و از کاروان نمادین اسرای دشت کربلا استقبال کردند.
اجرای خطبه های حضرت زینب کبری(س) و حضرت سجاد (ع) در دربار عبیدالله ابن زیاد از جمله برنامه هایی است که در این آئین نمادین برگزار شد.
عمر سعد ، روز یازدهم محرم کاروان اسیران دشت کربلا متشکل از خاندان عصمت و طهارت و فرزندان و همسران شهدای دشت کربلا را برروی اسب ها و شترهای بدون جهاز به سمت کوفه حرکت داد تا مردم کوفه که با تبلیغات یزیدیان، به کوچه ها و خیابان ها آمده بودند ، بر افتخار پیروزی آنان بر امام حسین (ع) به شادی بپردازند.
خطبه های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) و بیان جنایات دشمنان اسلام در دربار عبیدالله ابن زیاد ، این توطئه را خنثی و شادی کوفیان را به عزا تبدیل کرد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254/1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.