به گزارش ایرنا، شهروندان تهران در روز عاشورا با حضور در مساجد و تکایا و برپایی خیمه های نمادین یاد و خاطره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش را گرامی داشتند.
در دیگر شهرستان های استان تهران نیز از جمله ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، فیروزکوه، دماوند و شهر قدس مردم با حضور در خیابان ها، مساجد، صحن مطهر امامزادگان و تکایا در غم شهادت حسین بن علی(ع) به عزاداری می پردازند.
ورامینی ها با حضور در خیابان های شهر و حرکت به سمت امامزاده حسین رضا(ع)، امامزاده یحیی(ع) و سایر بقاع متبرکه با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی، عزادار شهیدان کربلا شده و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در غم شهدای مظلوم کربلا به سوگواری می پردازند.
در پاکدشت نیز امامزاده بی بی زبیده زیبا شهر و امامزاده ابراهیم ولی آباد پذیرای هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت است که در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.
مدفن امامزاده موسی ابن جعفر(ع) در شهرستان پیشوا میزبان زائران دلسوخته حسین(ع) است و بسیاری از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی از زائران پذیرایی می کنند.
در شهرستان های اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، شهر قدس، دماوند و فیروزکوه نیز چیزی که از نظر دور نمی ماند عشق به حسین(ع) و خاندان عصمت و طهارت است که در نوای «لبیک یا حسین» تجلی می یابد.
خبرنگار: مهدی مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.