به گزارش ایرنا ، در تاسوعای حسینی ، مردم شهرستان های ورامین ، قرچک ،پیشوا و پاکدشت با حضور در خیابان ها ، مساجد ، صحن مطهر امامزادگان و تکایا در غم شهادت حضرت ابوالفضل (ع) ، به عزاداری پرداختند.
در شهرستان ورامین ، مردم ورامین با حضور در خیابان های شهر و حرکت به سمت امامزاده حسین رضا(ع) ، امامزاده یحیی (ع) و سید فتح الله و سایر بقاع متبرکه ، با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی، عزادار شهیدان کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل العباس(ع) شده و با نوحه خوانی و مرثیه سرایی در غم شهدای مظلوم کربلا به سوگواری پرداختند.
مردم شهرستان قرچک نیز همزمان با تاسوعای حسینی به خیابان های شهر آمده و در قالب هیأت های زنجیر زنی و سینه زنی ، اشک ماتم ریخته و در غم مصیب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به سر و سینه زدند.
امامزاده بی بی زبیده زیبا شهر و امامزاده ابراهیم ولی آباد پذیرای هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت است که غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.
در شهرستان پیشوا ، مدفن امامزاده موسی ابن جعفر(ع) فرزند بلافصل امام رضا (ع) نیز که مردم از روزها پیش خیابان ها و معابر را سیاه پوش کرده اند ، زائران و مجاوران با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم ، این مصیبت عظما را خدمت ایشان تسلیت گفتند
ده ها هیأت عزاداری از شهرستان پیشوا و شهرستان های مجاور با عبور از خیابان های منتهی به صحن امامزاده جعفر(ع) خود را به این مکان مقدس رسانده و به عزاداری پرداختند.
بسیاری از ارادتمندان خاندان عصمت وطهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی از زائران پذیرایی کرده و با برپایی خوان بی کران امام حسین (ع) عزاداران حسینی را اطعام می کنند.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/7254 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.