به گزارش ایرنا، فرهنگسرای دفاع مقدس در فرودگاه مهرآباد، نمایش فیلم های دفاع مقدس در فرهنگسرای ارسباران، اجرای بیش از 14 عنوان برنامه فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت، روایتگری سیره شهدا برای دانش آموزان منطقه 18تهران،نمایشگاه های کتاب در فرهنگسراهای فردوس و بهمن، نمایشگاه «قدسیان آسمانی» در فرهنگسرای هنگام، نمایشگاه «یاد یاران» در بوستان سهند و برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی در فرهنگسراهای انقلاب اسلامی، ایستگاه های منتخب مترو، نگارخانه فانوس، فرهنگسرای امام(ره)، مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام بوستان بهمن و ویژه برنامه «ضیافت ستارگان» در منطقه 14 از دیگر برنامه های فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران در هفته دفاع مقدس است.
مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف ترویج شعائر دینی و انقلابی، ترویج فرهنگ ایثار، ‌شهادت و مقابله با تهاجم فرهنگی، برنامه هایی را در فرهنگسرای گلستان، خانه های فرهنگ و کتابخانه های منطقه برگزار می کند.
«منشور معنوی انقلاب اسلامی»، نمایشگاه «واقعه عاشورا به روایت تصویر» و خوانش نمایشنامه «مرگ مأمور عذاب»، نمایشگاه عکس و پوستر «ره یافتگان» با همکاری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد شهید منطقه 8، نمایشگاه کتاب های موضوعی دفاع مقدس، نمایشگاه عکس «هم عهدی با شهدا» در فرهنگسرای گلستان و دوشنبه های قرآنی از جمله این برنامه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت در هفته دفاع مقدس است.
همچنین «نجوای عاشقان» عنوان برنامه مذهبی است که پنجم مهرماه از ساعت 8 تا 9 در خانه فرهنگ فرزانگان با قرائت زیارت پرفیض عاشورا برگزار می شود و در همین روز برنامه «فرشته نجات» از ساعت 10 تا 12 در همین مرکز برگزار می شود.
ضیافت ستارگان(در کوی نیکنامان) ششم مهرماه از ساعت 7:30 تا 9 در فرهنگسرای گلستان و برنامه «سر دلبران» از ساعت 9 تا 10 در خانه فرهنگ دی برگزار می شود.
علاقه مندان برای شرکت و بهره مندی از مجموعه برنامه های هفته دفاع مقدس می توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه کنند.

*فرهنگسرای دفاع مقدس در فرودگاه مهرآباد
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9، فرهنگسرای دفاع مقدس را با هدف ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس (ایثار، جهاد، شهادت و...) و افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس از جمله شهدای دفاع مقدس در فرودگاه مهرآباد برگزار کرده است.
این فرهنگسرا شامل ایستگاه هم عهدی با شهدا، یادیاران، نمایشگاه ماکت دفاع مقدس و تزئین سنگر، ایستگاه عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه کتاب، برپایی نگار گذر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله فرهنگ، ایستگاه رادیو دفاع مقدس (پخش کلیپ های دفاع مقدس- روایت فتح )، نمایشگاه تصاویر چهره شهدا، ایستگاه مسابقه کتابخوانی و مسابقه خاطره نویسی، ایستگاه بلوتوث، ایستگاه های نقاشی و رنگ آمیزی با کاربرگ هایی با محتوای دفاع مقدس و کودکان، هوش، سرگرمی و بازی، کتاب من، ایستگاه روزنامه خوانی و نشریات است که تا ششم مهرماه در فرودگاه مهرآباد برپاست.

*نمایش و بررسی 6 فیلم به مناسبت هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای ارسباران
سه فیلم سینمایی و سه فیلم مستند از سوم تا هفتم مهرماه ساعت 17:30 به مناسبت هفته دفاع مقدس، در فرهنگسرای ارسباران به نمایش درآمده و بررسی می‌شوند.
فیلم‌های سینمایی «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر سوم مهرماه، مستندهای «پاتک روز چهارم» و «تیم آتش» از جمله آثار شهید مصطفی آوینی با حضور قاسم بخشی و خسرو شاهی همکاران شهید چهارم مهرماه، فیلم سینمایی «پناهنده» به کارگردانی رسول ملاقلی پور باحضور علی ملاقلی‌پور و محمدتقی فهیم پنجم مهرماه، مستند «چشم جنگ» ساخته یوسف حاتمی کیا و مجید برجیان باحضور کارگردانان ششم مهرماه و فیلم سینمایی «بهشت و زمین» به کارگردانی الیور استون؛ هفتم مهرماه در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا اکران و نقد و بررسی می شود.

*روایتگری سیره شهدا برای دانش آموزان منطقه 18تهران
فرهنگسرای خاتم(ص) ویژه برنامه روایتگری سیره شهدا را تا ششم مهرماه از ساعت 9 در مدارس منتخب منطقه 18 تهران برگزار می کند.
این برنامه با شعار «کربلا جاری است» در مدارس منتخب دوره اول و دوم متوسطه با همکاری واحد فرهنگی آموزش و پرورش منطقه 18برگزار می شود.
در این برنامه راویان به بیان خاطرات زندگی شهدا با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته و همچنین یادگاران دوران دفاع مقدس مخصوصا روحانیونی که در این طرح مشارکت می کنند به معرفی شهدا، خاطرات و سیره شهیدان، معرفی کتاب ها و سبک زندگی شهدا می پردازند.

*نمایشگاه کتاب «کربلا جاری است» در فرهنگسرای فردوس
نمایشگاه کتاب «کربلا جاری است» در راستای اشاعه‌ دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس در فرهنگسرای فردوس برپا شده است.
معرفی آثار و کتاب های منتخب در حوزه جنگ و ایثار و شهادت در راستای ترویج هرچه بیشتر ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن در بین آحاد جامعه به ‌ویژه نسل جوان از اهداف این نمایشگاه است.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا هفتم مهرماه ساعت 9 تا 20 به کتابخانه فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند.

*نمایشگاه کتاب «یادیاران» در فرهنگسرای بهمن
نمایشگاه کتاب «یاد یاران» با موضوع هفته دفاع مقدس و زندگی نامه شهدا و ایثارگران در کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن برپاست.
ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی ارزش های دفاع مقدس و آشنایی جوانان با رشادت های بی نظیر رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
علاقه مندان برای تهیه کتاب های مورد نظر خود با موضوع هفته دفاع مقدس می توانند تا هشتم مهرماه از ساعت 8 تا 20 به کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند.

*نمایشگاه «قدسیان آسمانی» در فرهنگسرای هنگام
فرهنگسرای هنگام همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه «قدسیان آسمانی» را در قالب ماکت و نمایش ادوات جنگی با همکاری حوزه مقاومت بسیج 151قدس و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 4 در بوستان نوفل لوشاتو برگزار کرده که در این نمایشگاه، 22عنوان غرفه در قالب ماکت و ادوات جنگی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
غرفه امداد و نجات، رادیو، صالحین، مهدهای قرآنی، حماسه سازان، شهدای روحانیت، شهدای بین الملل، شهدای مدافع حرم، آتش نشانی، امداد و نجات، اقلام فرهنگی، ورزشی، طب اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، کودک، آسیب های اجتماعی، بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی، بصیرت در گذراز فتنه، حماسه زان، نقش زنان در دفاع مقدس، جنایات آمریکا، غرفه حضور علما و روحانیون، امر به معروف، نقش آیت الله مشکینی در دفاع مقدس، نقش روحانیت در آموزش نظامی، نمایشگاه ادوات نظامی و جنگی، حسینیه دوکوهه از جمله ایستگاه های این نمایشگاه است.
در حاشیه برگزاری این غرفه ها همه روزه در بخش میدانی سخنرانی، روایتگری، موسیقی حماسی، تعزیه خوانی و... برگزار می شود.
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه «قدسیان آسمانی» می توانند در هفته دفاع مقدس همه روزه از ساعت 16 تا 19 به بوستان نوفل لوشاتو واقع در میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دلاوران، حد فاصل تکاوران و آزادگان مراجعه کنند.

*نمایشگاه پوستر دفاع مقدس در ایستگاه های منتخب مترو
مدیریت فرهنگی هنری مترو به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و ایام شهادت امام حسین(ع)، نمایشگاه پوستر هفته دفاع مقدس را با مشارکت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح و حوزه هنرهای تبلیغات اسلامی برای اکران در ایستگاه های منتخب مترو برگزار کرده است.
در این نمایشگاه نهادهای ذیربط با هدف یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان به شهروندان اقدام به تولید پوسترهایی با موضوع دفاع مقدس کرده اند.
در تولید این آثار ابتدا از بین حدود یک میلیون و 200 هزار فریم عکس موجود در آرشیو گروه عکاسان 74 فریم انتخاب و در اختیار 49 نفر از هنرمندان گرافیست شامل اساتید و طراحان جوان جبهه فرهنگی انقلاب کشور قرار گرفت و پس از انتخاب 49 فریم نهایی، صفحه آرایی عکس ها به همراه قطعه شعری زیبا از شاعران معاصر به دست توانمند هنرمندان گرافیست صورت گرفت تا پوسترهایی از عکس های ناب دوران پر افتخار دفاع مقدس تولید شده در معرض دید مسافران مترو قرار می گیرد.
گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کتابی از این آثار نفیس در قطع رحلی منتشر خواهند کرد.
علاقه مندان برای بازدید نمایشگاه پوستر دفاع مقدس می توانند تا پانزدهم مهرماه از ساعت 8 تا 22 به ایستگاهها مترو تجریش و بهارستان مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس گنج جنگ در 2 ایستگاه مترو
مدیریت فرهنگی هنری مترو به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس «گنج جنگ» را با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای اکران در ایستگاه های منتخب مترو برگزار کرد.
نمایشگاه با هدف یادآوری رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا به از اول تا پانزده مهرماه در ایستگاه های مترو میدان ولیعصر(عج) و میدان انقلاب دایر شد.
علاقه مندان برای بازدید نمایشگاه عکس دفاع مقدس می توانند تا پانزدهم مهرماه از ساعت 8 تا 22 به ایستگاه های مترو میدان ولیعصر(عج) و میدان انقلاب مراجعه کنند.

*نمایشگاه «کربلا جاریست» در ایستگاه مترو ولیعصر(عج)
مدیریت فرهنگی هنری مترو با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی و شهرداری منطقه 6 همزمان با فرارسیدن ماه محرم و آغاز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه «کربلا جاریست» را درایستگاه مترو میدان ولیعصر(عج)(ایوان انتظار) برگزار می کند.
این نمایشگاه با هدف معرفی و یادآوری حماسه و مقاومت رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی به شهروندان به ویژه جوانان برگزار می شود.
ویژه برنامه «کربلا جاریست» در بخش های مختلف غرفه کتاب های تالیف شده و محصولات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس، برپایی غرفه های آثار حجمی مربوط به شرح عملیات ها ی انجام شده، برپایی غرفه سلاح و تجهیزات نظامی، برپایی نمایشگاه عکس از دوران دفاع مقدس، اجرای مارش نظامی، اجرای نمایش میدانی (پرفورمنس) با محوریت دفاع مقدس و محرم و برپایی غرفه هم عهدی با شهدا و ایستگاه صلواتی درایوان انتظار ایستگاه مترو ولیعصر(عج) برگزار می شود.
علاقه مندان برای بهره مندی از نمایشگا ه کربلا جاریست می توانند تا پنجم مهرماه از ساعت 9 تا 22 به ایوان انتظار واقع در ایستگاه مترو ولیعصر عجل الله مراجعه کنند.

*نمایشگاه «یاد یاران» در فرهنگسرای انقلاب اسلامی
نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی نمایشگاهی از عکس های عکاسان برجسته دفاع مقدس از رزمندگان دوران دفاع مقدس را برپا کرده است.
این نمایشگاه شامل 30 تابلو با تصاویر ناب و بدیعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که با همکاری انجمن عکس انقلاب و دفاع مقدس به نمایش در آمده است. در این نمایشگاه آثاری از عکاسان برجسته دفاع مقدس همچون مانند علی فریدونی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، حسین جباری پور، محمود بدرفر، سعید صادقی، شهید علی جنگعلی، محمود عبدالحسینی، ساسان مویدی و... در معرض دید قرار گرفته است.
این نمایشگاه تا چهارم مهرماه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی میزبان علاقه مندان است.

*نمایشگاه عکس دفاع از حریم در نگارخانه فانوس
نمایشگاه عکس گروهی عکاسان جنگ با عنوان «دفاع از حریم» در نگارخانه فانوس برپا شده است.
این نمایشگاه شامل 25 اثر عکس و پوستر در ابعاد 50 در 70 از عکاسان به نام دفاع مقدس است که تصویری گویا از تهاجم استکبار به کشور و جلوه های مردمی و حماسی ملت ایران در مقابل تجاوز رژیم بعثی را روایت می کند.
حسین ارکدستانی، محمود عبدالحسینی، محمود بدرفر، محمدرضا شرف الدینی، محمد حسین حیدری، سعید صادقی، اسماعیل داوری و علی فریدونی عکاسانی هستند که آثارشان در نمایشگاه دفاع از حریم به نمایش گذاشته می شود.
این نمایشگاه تا 15 مهرماه از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه فانوس فرهنگسرای رازی واقع در بوستان رازی میزبان علاقمندان است.

*نمایشگاه «جنگی بود راهی که هست» در فرهنگسرای امام(ره)
فرهنگسرای امام (ره) نمایشگاه «جنگی که بود راهی که هست» را با هدف آشنایی جوانان و نوجوانان با دفاع مقدس و عقاید شهدای جنگ تحمیلی شامل عکس های شهدا در عملیات های دفاع مقدس، فضاسازی دفاع مقدس برگزار کرده است.
علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند تا هفتم مهرماه ساعت 9تا 16 به فرهنگسرای امام (ره) واقع در میدان قدس (تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه راه یاسر، خیابان امیر سلیمانی مراجعه کنند.

*نمایشگاه «یاد یاران» در بوستان سهند
ایستگاه ها و برنامه های نمایشگاه «یاد یاران» تا ششم مهرماه از ساعت 9 تا 17 در بوستان سهند برپاست.
الهه توکلیان رئیس خانه فرهنگ شهید اندرزگو، رویکرد برنامه نمایشگاهی «یاد یاران» را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد که با مشارکت بسیج ناحیه شهید محلاتی و مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهارده اجرا می شود.
به گفته وی، عناوین برنامه های نمایشگاهی و ایستگاهی شامل اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، شهدای روحانیت، بانوان شهید، ایستگاه رسانه های دیجیتال و نمایشگاه ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، یادمان های دوران جنگ تحمیلی، اجرای مجالس تعزیه خوانی ایام شهادت سید و سالار شهیدان و مسابقه پیامکی با موضوع دفاع مقدس است.
توکلیان غرفه های حفظ و قصص قرآنی، ساخت کاردستی و ادوات جنگی، مسابقه نقاشی می آییم با مدادرنگی هایمان، یادمان شهدای قرآنی دارالمومنین طهران، بازی های سنتی با موضوع دفاع مقدس را از دیگر ایستگاه های نمایشگاه «یاد یاران» برشمرد.
بوستان سهند در بزرگراه شهید محلاتی، 35متری پاسدار گمنام، بعد از میدان امام حسن (ع)، جنب خیابان دهم فروردین واقع است.

*مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام بوستان بهمن
مزار شهدای گمنام بوستان بهمن در منطقه 16 روز سه شنبه(چهارم مهرماه) ساعت 9 صبح در مراسمی با عنوان «چهل چراغ» با حضور جمعی از مدیران،خانواده های شهدا و ایثارگر و مردم شهید پرور این منطقه، غبارروبی و عطر افشانی می شود.
قرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا به همراه ذکر مصیبت اهل بیت(ع)، برپایی ایستگاه های فرهنگی شامل عکس، کتاب دفاع مقدس و محرم و خوشنویسی و نثار گل و فاتحه به ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس از جمله بخش های این برنامه است.
ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و افزایش آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.
علاقه مندان برای حضور در این مراسم معنوی می توانند به گلزار شهدای گمنام بهمن واقع در میدان راه آهن، میدان بهمن مراجعه کنند.

*ویژه برنامه «ضیافت ستارگان» در منطقه 14
ویژه برنامه «ضیافت ستارگان» همانند سنوات گذشته و به منظور تکریم مقام شامخ شهدا مدافع حرم و هشت سال دفاع مقدس در محلات منطقه14 برگزار می شود.
مراسم تکریم از مقام شامخ 2 برادر شهید به نام های مجید سراجیان قلی زاده و حسن سراجیان قلی زاده با هماهنگی کتابخانه امام جعفرصادق(ع)، دوشنبه 3 مهرماه ساعت 17 در شهرک گلها، مراسم تکریم از مقام شهید ابوالفضل الماسی با هماهنگی خانه فرهنگ شکوفه سه شنبه 4 مهرماه سالجاری ساعت 16 در کوچه شهید الماسی در محله شکوفه برگزار می شود.
همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس با هماهنگی خانه فرهنگ ابوذر مراسم تکریم مقام شهید محسن میرزا جعفر پنجم مهرماه ساعت16 در کوچه مزین شده به نام آن شهید با حضور مسئولان محلی و منطقه ای، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج، شهرداری، بنیاد شهید و امور یثارگران منطقه و شهروندان برگزار می شود.
در مراسم تکریم شهدا، علاوه بر مرثیه خوانی و ذکر مصیبت حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران با وفایش، مسئولان و همرزمان شهید در خصوص خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید سخنرانی می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.