به گزارش روزدوشنبه ایرنا از روابط عمومی مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد مهدی گلمکانی اظهار کرد: با هدف ارتقا فرهنگ و آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان و جلب مشارکت آنان در مباحث مختلف محیط زیستی، 22 کانون محیط زیست در 22 مدرسه منتخب شهر تهران راه اندازی می شود.
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه این مدارس با هماهنگی دبیرخانه استانی قطب علمی محیط زیست و توسعه پایدار وزرات آموزش و پرورش انتخاب شده اند، گفت: در کانون های محیط زیست مدارس موضوعات مختلف محیط زیستی با محوریت شهر تازه و کارگروه های آن به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: اقداماتی از قبیل اهدای گلدان به دانش آموزان مدارس و ارائه آموزشهای لازم از جمله حفاظت از تنوع زیستی و برقراری ارتباط با طبیعت، صرفه جویی در مصرف انرژی و آب، تفکیک زباله و پاکیزه نگه داشتن محیط، کاهش مصرف پلاستیک و ارتقا آگاهی دانش آموزان از مخاطرات مصرف آن در طبیعت و سلامت ، انواع آلودگی ها مانند هوا، صدا و ... در قالب برگزاری کارگاههای آموزشی توسط کانونهای مدارس به دانش آموزان در طول سال تحصیلی ارائه می گردد.
گلمکانی در ادامه گفت: برگزاری اردوهای علمی، آموزشی و بازدید از مکانهای گردشگری با محوریت محیط زیست در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان از جمله مواردی است که در برنامه های کانونهای محیط زیست مدارس قرار گرفته است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :عابدنژاد انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.