به گزارش ایرنا از پلیس آگاهی تهران بزرگ؛ در روز 24 مرداد امسال یکی از وکلای دادگستری به کلانتری 163 ولنجک مراجعه و عنوان کرد که موکل وی به نام دکتر ...(58 ساله) ربوده شده و ربایندگان درخواست مبلغ 500 هزار یورو کردند .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع 'آدم ربایی' و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
وکیل فرد ربوده شده پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت: موکل بنده ساعت 10:00 روز 24 مرداد از محل سکونتش در منطقه ولنجک، با خودرو شخصی اش خارج شد اما پس از آن مراجعتی به دفتر کار یا محل سکونش نداشت تا اینکه ساعت 11:00 همان روز اطلاع پیدا کردیم که ایشان ربوده شده و ربایندگان جهت آزادی وی درخواست مبلغ 500 هزار یورو داشته اند.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی مسیر تردد فرد ربوده شده ، در روز 25 مرداد موفق به شناسایی و کشف خودرو وی در منطقه زعفرانیه شدند، هنوز ساعاتی از کشف خودرو نگذشته بود که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دکتر از سوی ربایندگانش رها شده اما طی همین مدت زمان کوتاهی که در اختیار ربایندگان قرار داشته مورد آزار و اذیت شدید بدنی ( شکنجه ) قرار گرفته بگونه ای که در بیمارستان تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته است .
دکتر پس از بهبودی نسبی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با خودرو شخصی در حال رفتن به محل کار خود بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو ون سبز رنگ با سه سرنشین مرا متوقف کرد ؛ سرنشینان خودرو ون با معرفی خود به عنوان مأمورین یکی از وزارتخانه های دولتی ، مدعی شدند که دستور بازداشت و انجام تحقیقات از مرا دارند ؛ به این بهانه مرا سوار خودرو ون کرده و در حالیکه چشمان مرا بسته بودند ، به مکانی نامشخص منتقل کردند.
فرد ربوده شده در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانیکه به مکانی نامشخص منتقل شدم ، متوجه شدم که این افراد مأمور نبوده و قصد اخاذی از مرا دارند ؛ آنها شکنجه های خودشان را آغاز کردند و مدعی شدند که اگر پول مورد نظرشان را دریافت نکنند ، مرا خواهند کشت ؛ این آزار و اذیت های شدید ادامه داشت تا اینکه فردای آنروز و در حالیکه به خاطر شدت شکنجه در وضعیت خوب جسمانی قرار نداشتم ، مرا مجددا سوار خودرو نموده و از آن مکان نامشخص خارج کردند ؛ اطمینان داشتم که آنها قصد کشتنم را دارند اما پس از طی مسیری کوتاه ، مرا در محدوده خیابان گلبرگ از ماشین پیاده کرده و از محل دور شدند ' .
در شرایطی که در ظاهر امر هیچگونه نشانی مشخصی از ربایندگان در اختیار قرار نداشت ، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تخصصی موفق به شناسایی مخفیگاه ربایندگان در منطقه گلبرگ تهران شدند .
با شناسایی یک واحد آپارتمانی در منطقه گلبرگ ، کارآگاهان ضمن شناسایی مالک آپارتمان بنام 'علیرضا . الف' اطلاع پیدا کردند که وی علیرغم عدم نیاز به آپارتمان استیجاری ، به اصرار یکی از دوستانش و به شرط پرداخت اجاره بها از سوی این شخص بنام 'علی . م' اقدام به اجاره این آپارتمان نموده و این محل را پس از اجاره در اختیار وی قرار داده است .
با شناسایی محل سکونت 'علی . م' ، کارآگاهان به محل سکونت وی در مهرشهر کرج اعزام شده و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که 'علی . م' از این محل متواری شده است .
سرانجام با انجام اقدامات پلیسی ، آخرین مخفیگاه 'علی . م 'در منطقه مهرشهر کرج شناسایی ، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی در روز یکم مهر ماه امسال اقدام به دستگیری وی کردند.
'علی . م' در همان تحقیقات اولیه صراحتا به مشارکت در آدم ربایی اعتراف و دو همدست خود بنام های 'مرتضی' و 'حسن' را معرفی کرد ؛ با شناسایی مخفیگاه این دو نفر ، آنها نیز در دو عملیات جداگانه در مناطق سلطان آباد و فلاح دستگیر و بهمراه علی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات از متهمین در مراحل اولیه و ابتدایی قرار داشته، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.