به گزارش ایرنا ، در این آئین که روز یکشنبه برگزار شد ، نیروهای نظامی ، انتظامی و بسیج اقشار شهرستان پیشوا با رژه از مقابل تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری ، آمادگی خود را برای دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند.
فرماندارپیشوادر حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی ودوران هشت سال دفاع مقدس که در امتداد قیام خونین عاشورا حرکت کردند به دست آمده است.
محمدکرم محمدی افزود: دردوران هشت سال دفاع مقدس همه اقشار جامعه با حضور تأثیرگذار خود حماسه ای جاودان خلق کرده و از کیان انقلاب اسلامی حراست کردند ، چه بسیار دانشجویانی که از خارج کشور درس و تحصیل را رها کرده و خود را به میدان مبارزه حق علیه باطل رساندند تا نظام تازه شکل گرفته جمهوری اسلامی مسیر خود را به سمت تعالی ادامه دهد .
وی اظهار کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی و تهاجم علیه ایران اسلامی، حماسه ای به نام دفاع مقدس از درون فرهنگ و باورهای ژرف ملت مومن ایران سرچشمه گرفت که روز به روز بالنده تر شد به گونه ای که موازنه قدرت را که در ظاهر به نفع دشمنان بود، بر هم زد و به متجاوزان اثبات کرد این ملت در مقابل هیچ متجاوزگری سر خم نخواهد کرد.
فرماندار پیشوا با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس ریشه در معنویت و باورهای دینی رزمندگان داشت گفت: تمسک رزمندگان جنگ تحمیلی به فرهنگ ناب اسلامی و تاسی به باورهای ژرف دینی از ویژگی های فرهنگی بود که دشمنان در محاسبات خودشان به آن نپرداخته بودند و بنا به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلام حضرت امام خمینی(ره) دشمنان حساب همه چیز را می‌کردند الا یک حساب و آن حساب، معنویت بود.
محمدی اظهار کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، ریشه در نهضت حسینی دارد و رزمندگان ایران اسلامی نیز با اقتدا به سیره جهاد معصومان به ویژه نهضت حرکت آفرین عاشورا توانستند با دفاع از عقیده خود که ارزنده ترین نوع دفاع است، افتخارات بزرگ و بی نظیری را برای کشورمان رقم بزنند .
وی بیان داشت: به دلیل پیوند انقلاب اسلامی با نهضت عاشورا، حضور این شاخصه ها در سال های دفاع مقدس نیز ساری و جاری بود و در لحظه لحظه آن دوران، نمادها و نمودهای کربلا و شور، شعور شوکت و شکوه عاشورایی را می توان یافت.
31 شهریور تا 6 مهر هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.