به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، این حامی 32 ساله میرمهدی کمیجانی می باشد که دارای شغل آزاد و درساخت
فیلم کوتاه و نویسندگی فعالیت دارد و مدت یک سال است که با کمیته امداد همکاری می کند.
وی درباره آشنایی خود با فعالیتهای این نهاد گفته است، در پی اطلاع رسانی کمیته امداد از نحوه خدمت رسانی به مددجویان تحت حمایت و شفافیت اقدامات این نهاد برآن شدم که در طرح اکرام ایتام و محسنین عضو شوم.
وی افزود: حمایت از سه کودک را در طرح اکرام ایتام و محسنین تهران به عهده گرفتم که یکی از این فرزندان یتیم و 2 نفر دیگر از خانواده های محسنین هستند و علاوه بر کمک های ماهیانه تلاش می کنم در مناسبت های مختلف دینی و ملی به این کودکان و گاهی حتی تعداد بیشتری از خانوارهای تحت حمایت کمک کنم.
این حامی طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: همه اعضای خانواده، دوستان و حتی پزشکم را تشویق می‌کنم تا در این کار خیر شرکت کنند و کمک های خود را در اختیار نهادی مانند کمیته امداد قرار دهند تا به خانوارهای نیازمند کمک شود.
این نیکوکار تهرانی درمورد بازدید از باغ کتاب گفت: من به این مکان می آیم و کتاب و کارهای تحقیقاتی ام را در این مکان می نویسم، از فضای این مکان خوشم آمد و از آنجایی که مهرماه نزدیک است تصمیم گرفتم تعدادی از فرزندان تحت حمایت طرح اکرام و ایتام و محسنین را به این مکان بیاورم تا آنها نیز با این فضا آشنا شوند.
وی باغ کتاب را باغ علم توصیف کرد و گفت: برای ورود به باغ علم کودک باید ورودی پرداخت کرد اما با اهتمام مسئولان باغ علم هیچ مبلغی برای بازدید فرزندان ایتام و محسنین کمیته امداد از ما دریافت نشد.
کمیجانی تلاش برای این کودکان را سبب ایجاد حس بسیار خوبی دانست و گفت: من کودکان را دوست دارم؛ می خواهم تا هر زمانی که خدا یاری کند در انجام کار خیر نقش داشته باشم و به نیازمندان کمک کنم تا دل آنها هم شاد شود.
مجید برزگر، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه چهار تهران نیز با بیان اینکه حامیان همواره بازوان توانمند این نهاد در یاری رساندن به نیازمندان هستند گفت: سه هزار و 230 حامی حمایت 598 یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» در کمیته امداد منطقه چهار تهران بر عهده دارند.
وی گفت: حامیان در چهار ماهه ابتدای امسال 702 میلیون و 841 هزار تومان به فرزندان معنوی خود به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده اند.
برزگر افزود: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 30 هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.
وی عنوان کرد: آقای میرمهدی کمیجانی حدود یک سال است همکاری خود را با کمیته امداد منطقه چهار تهران آغاز کرده است؛ وی کمک های تعهد شده خود را در طرح اکرام که به صورت ماهیانه پرداخت می کند و در مناسبت ها و موارد مورد نیاز کمک های خود را به خانوارهای تحت حمایت اهدا می کند.
طرح اکرام ایتام حمایت مادی و معنوی از فرزندانی است که دست روزگار از نعمت وجود پدر و مادر محروم نموده؛ این طرح از سال 1378 با استقبال بی نظیر مردم و خیر و نیک اندیش آغاز و با همراهی و همگامی بی دریغ آنان تداوم یافت.
طرح اکرام با هدف مشارکت خیرین و نیکوکاران در مساعدت مادی و معنوی ایتام (فرزندان فاقد پدرو مادر و یا پدر) شکل گرفته و هر فرد نیک اندیش می تواند با انتخاب یک یا چند فرزند معنوی و واریز ماهیانه مبلغ 300،000ریال به شماره حساب اعلامی، به حامیان به این طرح آسمانی بپیوند.
همچنین طرح محسنین مرتبط با خانواده های نیازمندی است که در همه ابعاد زندگی دچار مشکلات عدیده ای شده اند؛ رویکر اصلی این طرح توجه و حفظ شان و بنیان خانواده با گشودن چتر حمایتی و انفاق مدارانه جامعه است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.