به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسین رضا پور در خطبه های این هفته نماز جمعه جواد آباد ورامین گفت : با وجود آن که پس از رحلت نبی مکرم اسلام و واقعه غدیر زمانی چندانی نمی گذشت و هنوز سخنان پیامبر (ص) از ذهن مردم پاک نشده است و مردم قضیه مباهله را در سال دهم هجری دیده بودند ولی باز عده ای قضیه جانشینی حضرت علی (ع) به انحراف کشیدند.
وی اظهار کرد: در ایجاد این انحراف باید سهم هر یک از عوام و خواص باید در نظر گرفته شده و بررسی شود ولی در اصل بی بصیرتی و دنیا طلبی خواص باعث منحرف شدن جانشینی حضرت علی(ع) و ایجاد اختلاف بین مسلمانان شد.
رضا پور در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن 25 ذی الحجه ، سالروز نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت(ع) و روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت :در این زمان بیش از هر زمان دیگر بشریت نیازمند الگوگیری از خانواده رسالت و اهل بیت پیامبر(ص) است .
وی گفت : امروز وضعیت خانواده در این دنیای پیشرفته و متمدن وضعیت اسفباری است ، خانواده ای که به فرموده رهبر معظم انقلاب سلول جامعه است و اگر نباشد جامعه ای نیز وجود ندارد.
امام جمعه جوادآباد افزود : وضعیت ازدواج و طلاق و نبود مهر و محبت در خانواده وعدم اهمیت تربیت فرزند مسائلی است که که خانواده را در غرب به نابودی کشانده و جای تأسف است که کشور ما هم به آن سمت و سو می رود.
رضا پور افزود : همه اندیشمندان ، دولتمردان و همه مردم باید به اهمیت و جایگاه خانواده توجه ویژه نمایند این را بدانند که اگر به دنبال جامعه سالم هستیم ، باید خانواده را سالم نگاه داریم.
وی اظهار کرد: خانواده سالم ، خانواده ای است که در آن عشق ، مهر ، محبت و ایثار وجود داشته باشدو وظایف زن و مرد در خانه معلوم شده باشد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه جواد آباد با اشاره به جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان میانمار گفت : این روزها مردم جهان شاهد جراحتی دیگر بر پیکره اسلام و مسلمین هستند ، جنایاتی که بر مسلمانان مظلوم میانمار مقابل چشم مدعیان حقوق بشر صورت می گیرد و جامعه بین الملل در برابر آن سکوت مرگبار اختیار کرده اند.
امام جمعه جواد آباد اظهار کرد: مسلمانان بایدبدانند که نباید به جامعه بین الملل امید داشت و خود مسلمانان باید برای این جنایات چاره ای اندیشیده و به کمک مردم مظلوم میانمار بشتابند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.