به گزارش ایرنا سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در سی و دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغالزایی باید نگاه مهندسی داشت گفت: همه طرح ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشند و تبصره ای برای طرح ها در نظر گرفته شده است که براساس آن اگر به هر دلیلی مالکان در اجرای پروژه تخطی کنند از ادامه کار جلوگیری خواهد شد.
وی گفت: اولویت سیاست ها در اجرای پروژه های استان تهران حفظ محیط زیست است و در همه طرح ها باید سند سبز زیست محیطی رعایت شود.
هاشمی با تاکید براینکه طی 2 هفته آینده هر یک از دستگاه ها باید گزارش بازرسی و بررسی خود را از پروژه های شهرستان ها ارائه دهند گفت: دستگاه ها گزارش میزان اشتغالزایی خود را در 6 ماه نخست امسال ارائه و پیش بینی خود را از میزان ایجاد اشتغال تا پایان سال گزارش کنند.
عزت اله خانمحمدی فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه پنج پروژه اقتصاد مقاومتی را ارائه کرد که قرار است با تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران توسط بخش خصوصی در شمیرانات اجرا شود.
وی گفت: ایجاد منطقه نمونه گردشگری لواسان بزرگ با رویکرد حفظ محیط زیست، احداث هتل پنج ستاره، مجتمع تفریحی و فرهنگی اقامتی زردبند، پروژه گردشگری و تفریحی پورزند، ایجاد نیروگاه خورشیدی شمشک از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی شهرستان شمیرانات است.
خانمحمدی تاکید کرد: این پروژه ها با 11 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی اجرا و پنج هزار نفر اشتغال مستقیم به همراه خواهد داشت.
بر اساس این گزارش در این جلسه ادارات کل آب منطقه ای، برق، محیط زیست و امور اقتصادی استانداری با ارایه نظرات کارشناسی در خصوص هریک از پروژه ها به بررسی ابعاد مختلف پرداختند.

*بررسی طرح خدمات ویژه شهروندی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان
در ادامه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، نعمت اله ترکی رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به طرح خدمات ویژه شهروندی در این استان افزود: 3 تا 3.5 میلیون نفرمیانگین جمعیت شناوری که روزانه وارد استان می شوند و این جمعیت موجب تراکم و مشکلات زیست محیطی شده که با ارایه خدمات شهروندی در استان شاهد کاهش هزینه های جانبی و افزایش اشتغال خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران با چالش هایی روبرو هستیم گفت: افزایش جمعیت، افزایش مصرف انرژی، افزایش حمل و نقل و احتمال تصادفات و تلفات را در پی خواهد داشت.
ترکی تاکید کرد: ارائه خدمات ویژه شهروندی بسیاری از تردد ها به تهران را کاهش داده و بهره وری را افزایش می دهد.
سید حسین هاشمی استاندار تهران در ادامه با تاکید بر لزوم بررسی همه جوانب اجرای این طرح در استان تهران دستور تشکیل کمیته ای متشکل از حوزه امنیتی، اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه استان را ارائه کرد.
به گفته وی این کمیته ابعاد مختلف اجرای طرح خدمات ویژه شهروندی را بررسی و گزارش ارائه خواهد کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.