محسن پارسا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همه ساله در آستانه ماه محرم، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین به منظور افزایش ایمنی هیأت های مذهبی و مساجد، برنامه های ویژه ای را اجرا می کند تا عزاداران حسینی در فضایی امن، به اقامه عزا بپردازند.
وی اظهار کرد: عدم رعایت اصول ایمنی و پیش بینی مقابله با حوادث در هنگام اقامه عزاداری می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
وی گفت: هیأت های مذهبی و مساجدی که فاقد کپسول آتش نشانی هستند با مراجعه به مرکز توزیع کپسول آتش نشانی ورامین واقع در بلوار باهنر می توانند نسبت به تهیه کپسول با قیمت فروش کارخانه اقدام کنند.
پارسا تصریح کرد: همچنین آن دسته از هیأت های مذهبی و مساجدی که کپسول های آتش نشانی آنها نیاز به شارژ مجدد دارند نیز می توانند به صورت نیم بها از این خدمات استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ورامین اظهار کرد: طرح بازدید از هیأت های مذهبی ، مساجد و تکایای ورامین در آستانه ماه محرم آغاز شده و کارشناسان این سازمان با حضور مستمر در این اماکن ، نسبت به رفع نقص و ارائه نظرات کارشناسی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث اقدام می کنند.
وی بیان کرد: سازمان آتش نشانی ورامین درراستای وظایف سازمانی خود اقدام به ‌آموزش مسئولان مساجد در محل مراکز دینی نموده تا در صورت بروز حادثه این افراد ‌بتوانند اقدامات اولیه و موثری انجام دهند.
وی همچنین از ارسال بروشور و کاتالوگ آموزشی به مساجد و تکایای ورامین خبر داد.
پارسا اظهار کرد: در بروشورهای ارسالی به مساجد تاکید شده تا با توجه ‌به ‌ازدحام جمعیت درایام محرم نسبت به درنظرگرفتن درهای خروجی متعدد اقدام نموده تا در مواقع بروز حوادث امکان خروج افراد در کمترین زمان ممکن وجود داشته ‌باشد.
جمعه 31 شهریور ، نخستین روز ماه محرم الحرام است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.