به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد جواد حق شناس شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران از سینما آزادی که همزمان با گرامیداشت روز سینما انجام شد افزود: حضور اعضای شورای شهر در سینما آزادی و تجلیل از تلاشگران هنر هفتم، نشانه رویکردد جدی و اصولی مدیریت شهری پایتخت در توجه به حوزه های فرهنگی و هنری به ویژه هنر سینما است.
وی با تاکید بر اینکه هنر و سینما دروازه و پل ارتباطی بین جامعه و هنر است اظهار کرد: در 4 سال آینده تلاش می کنیم با تقویت زیر ساخت های فرهنگی لازم، شاهد احداث چندین پردیس جدید سینمایی در شهر تهران باشیم.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: احداث پردیس های سینمایی موجب رونق اقتصاد هنر و سینما به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای رشد و توسعه اقتصادی کشور با اتکا به توان داخلی براساس اصل اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه در حال حاصر برخی سالن های تتاتر و سینمایی پرخاطره و قدیمی شهر تهران به ویژه در منطقه 12 تعطیل شده است خاطرنشان کرد: احیای این اماکن فرهنگی و پرخاطره شهر تهران از دیگر اهداف مهم و موردتوجه مدیریت جدید شهری پایتخت است.
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در جریان حضور و بازدید از سینما آزادی نیز گفت: در روزی که با عنوان سینما نامگذاری شده، حمایت خود از این هنر صنعت را اعلام می کنیم.
وی تصریح کرد: قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صنعت سینما به ابتذال کشیده شده و در دوران جنگ نیز این هنر با مشکلات خاص خود مواجه شد، ولی امروز صنعت سینمای کشور از حالت زیان دهی خارج شده و به صنعتی رونق یافته و موفق مبدل شده است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر تلاش مجموعه مدیریت شهری برای احیای سالن های تتاتر و سینما پر خاطره و قدیمی پایتخت تاکید کرد.
براساس این گزارش، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز دراین مراسم گفت: تعداد صندلی سالن های سینما و تئاتر شهر تهران از 24 هزار صندلی در گذشته امروز به حدود 75 هزار صندلی رسیده است.
مجتبی عبداللهی اظهار کرد: شهرداری تهران در این سالها با احداث پردیس های سینمایی و سالن های تتاتر تلاش زیادی برای رونق و توسعه صنعت و اقتصاد سینما کرده است.
مدیر مجموعه پردیس سینمایی آزادی تهران نیز در این مراسم گفت: پردیس سینمایی آزادی تهران با 5 سالن سینما سالانه پذیرای یک میلیون و 200 هزار نفر از علاقه مندان به هنر هفتم است.
رضا سعیدی پور ادامه داد: پردیس سینمایی کوروش با 12 سالن سینمایی اولین سینمای پرمخاطب شهر تهران است و سینمای آزادی با 5 سالن سینما در جایگاه دوم قرار دارد.
وی یکی از مشکلات عمده پردیس سینمایی آزادی را کمبود پارکینگ خودرو عنوان کرد و خواستار کمک شورا و شهرداری تهران برای رفع این مشکل شد.
همزمان با 21 شهریورماه روز سینما، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از بخش های مختلف پردیس سینما آزادی دیدن کردند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.