به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی روز سه شنبه در مراسم آغاز بهره برداری از دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه همه باید مراقب رسالتی که شهدا بر دوش ملت گذاشتند باشند افزود: دانشگاه شاهد باید در تحصیل و تهذیب پیشرو و الگو باشد.
وی با بیان اینکه هدف خداوند از خلقت انسان رسیدن به کمال بود افزود: کمال در واقع رسیدن انسان به تزکیه است که در قرآن بر تعلیم مقدم دانسته شده است.
شهیدی گفت: تزکیه رشد اخلاقی و تعالی بخش انسان است و پس از آن است که علم در اختیار انسان و برای او مفید خواهد بود.
وی رشد علمی کشور را مدیون ظهور انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز شاهدیم که جوانان این مرز و بوم در پرتو انقلاب اسلامی رشد علمی کشور را رقم زده و دشمنان نیز با مشاهده این پیشرفت خیر کننده در بخش های مختلف نگران و سردرگم شده اند.
شهیدی گفت: امروز همه باید با اطاعت از ولی فقیه و رهروی در پی ایشان کشوری را که با خون 230 هزار شهید به دست ما رسیده حفظ کنند و این وظیفه برای جوانان دانشجو سنگین تر از دیگران است.
وی گفت: اساتید دانشگاه ها باید رسالت سنگین خود در تربیت انسان های شایسته را درک کرده و کشور را به نسل آینده تحویل دهند.
شهیدی با بیان اینکه دانشجویان باید بدون توجه به مدرک گرایی فقط به کسب علم فکر کنند افزود: هر چقدر علم و دانش در کشور رشد کند به هدف آفرینش یعنی کمال نزدیک تر شده ایم.
رئیس دانشگاه شاهد در ابتدای این مراسم با بیان اینکه فاز اول دانشکده پزشکی با تلاش مسئولان دانشگاه و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد افزود: ساختمان های این دانشکده در فازهای بعدی در سال جاری و سالهای آینده تکمیل و آماده می شود.
کامیار ثقفی گفت: فاز اول دانشکده پزشکی با 6 هزار و 853 متر مربع بنای مفید و مشاعات در بخش های حوزه ریاست، آموزش، آزمایشگاه، پژوهش و فناوری و فضاهای عمومی بهره برداری شد.
وی گفت: این فاز در مدت 15 ماه با هزینه حدود 130 میلیارد ریال ساخته شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 6139 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.