به گزارش ایرنا، مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند روز دوشنبه در آیین افتتاح مدرسه خیرساز سلطان‌ العلما شهر آبسرد که با حضور مسئولان شهری و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: مدارس به عنوان مراکز آموزش، تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت هستند و انسان هایی که با کار خیر خود مدرسه می سازند، انفاق می کنند.
وی با بیان اینکه امروز 36 درصد از مدارس کشور توسط خیران ساخته می شود، گفت: مدارس خیرسازی که در شهرستان دماوند ساخته شده است، بسیار با کیفیت و قابل توجه است و همین امر موجب کاهش مهاجرت های مردم از شهرهای کوچک به دیگر مناطق می شود و مدرسه سلطان العلما نیز از امکانات و تجهیزات مطلوبی برخوردار است.
پورفتحی ادامه داد: با توجه به فضای مدرسه، دانش‌آموزان دوره مقطع متوسطه از ابتدای مهرماه تحصیل خود را در این مکان آغاز می کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان دماوند همچنان نیازمند کمک و یاری خیرین در ساخت مکان های آموزشی است، گفت: راه‌اندازی این مدرسه و دیگر مدارس خیرساز و با کیفیت کمک بسزایی به حوزه شهری و شهرستانی می کند.
منصور خطیبی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان دماوند نیز در این آیین اظهار کرد: در آموزه های دینی به اهمیت علم و دانش تاکید فراوانی شده است و مطابق آن کسی که محل کسب علم و دانش را مهیا می کند جایگاه خاصی دارد.
وی ادامه داد: بنابر اعلام شورای سابق شهر آبسرد مبنی بر اینکه یکی از مدارس این شهر نیاز به تخریب و بازسازی دارد، رایزنی هایی با دو خانواده طاهری و سلطان العلمایی انجام شد و سر انجام تفاهم نامه ای با پروین سلطان العلمایی منعقد و این مدرسه به بهره برداری رسید.
خطیبی بیان کرد: این مدرسه شامل 1500 متر بنا و 3 هزار متر مساحت زمین، 12 کلاس، نمازخانه، آزمایشگاه، سالن اجتماعات و دیگر امکانات است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان دماوند عنوان کرد: این مدرسه حدود 2 میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه داشته که توسط خیر مذکور پرداخت شده است.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.