به گزارش ایرنا ، محمد کرم محمدی روز دوشنبه در آئین آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پیشوا که در سالن ولایت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: پیشوا از نظر زیرساخت ها با شهرستان های همجوار فاصله زیادی را دارد و باید با کار و تلاش بیشتر، این کمبودها را برطرف کرد.
وی افزود: پیشوا در مقایسه با شهرستان هایی با قدمت بالاتر مانند ورامین حداقل 50 سال فاصله داشته و نسبت به شهرستان هایی مانند قرچک که همزمان با پیشوا تبدیل به شهرستان شده اند، به دلیل نزدیکی آنها به پایتخت و برخورداری آن ها از زیرساخت ها، از اختلاف زیادی برخوردار است و این امر وظیفه همه مسئولان را برای خدمت به مردم و رفع محرومیت ها بیشتر می کند.
وی اظهار کرد: بیشتر ادارات پیشوا از فضای اداری مناسبی برخوردار نیستند و این کمبود نارسایی هایی را در عملکرد مدیران و خدمت رسانی به مردم به وجود آورده است .
وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از توان جمعی برای توسعه شهرستان پیشوا گفت: اگر از تمامی ظرفیت های موثر در شهرستان از جمله مردم، شوراهای اسلامی، علما و افراد اثرگذار استفاده شود یقینا نتیجه مطلوب در توسعه پایدار به دست می آید.
فرماندار پیشوا با اشاره به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی گفت: شورای شهر، فقط شورای شهرداری نیست و باید در تمامی امور ادارات، شوراها و کارگروه های مختلف بر حسب آنچه قانون تعیین کرده، دخیل باشد.
محمدی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستاها فقط متولی امور عمرانی نیستند بلکه توجه به مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی از دیگر وظایف اعضای شوراهای اسلامی است .
وی با تأکید بر این که دخیل کردن گرایشات سیاسی در خدمت به مردم، خیانت به جامعه است اظهار کرد: اختلاف سلایق در سطح جامعه امری طبیعی است، اگر مدیری در جایگاهی قرار گیرد که در خدمت به مردم اهداف و گرایش های سیاسی مد نظر خود را دخیل کند، خیانت بزرگی را نسبت به جامعه مرتکب شده است.
فرماندار پیشوا افزود: شهدا، ایثارگران، رزمندگان و ملت ایران اسلامی، انقلاب کردند تا همه دیدگاه ها و جریان های نظام در جامعه ساری و جاری شود و نه اینکه فقط دیدگاه یک حزب یا جناح خاص، جریان پیدا کند.
وی بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم افتخار دارد که به عنوان نخستین دولت در نظام جمهوری اسلامی، مبالغ ارزش افزوده ای را به طور مستقیم به حساب دهیاری ها و شهرداری ها واریز نماید و شوراها و همه مدیران باید بدانند آنچه که انجام می دهند برای مردم و مصداق حق الناس است .
وی با بیان اینکه مردم انتظار خدمت بی منت را از شوراها و مسئولان دارند گفت: شورای اسلامی شهر در تعیین و مشخص کردن اولویت ها و پردازش به محدودیت ها و نقاط محروم شهر، توجه ویژه ای داشته باشند.
امام جمعه پیشوا نیز در این مراسم گفت: احترام به مردم در مکتب والای اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تعیین کننده جایگاه مسئول است.
حجت الاسلام روح الله باقری افزود: در بررسی کلام امام راحل چه پیش از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب دو امر مهم خدا و مردم خلاصه می شود که این امر در سیره رهبر معظم انقلاب نیز مشاهده می شود.
وی تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی که برآمده از متن مردم هستند باید با همفکری و همراهی یکدیگر و تعامل با سایر مسئولان ، مشکلات را بررسی کرده و نسبت به رفع آن ها اقدام کنند.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار : سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.