فقط گود برج میلاد نیست که می‌تواند برای تهران خطرآفرین باشد بلکه گودهای دیگری همچون مصلی و 40-45گود زیرسطحی تهران را به شهری بحرانی تبدیل کرده است. در دو سه سال اخیر، خیابان‌های تهران فرو می‌رفت و مردم با گودال بزرگی روبه‌رو می‌شدند. فرورفتن یکی از خیابان‌های شهران مهم‌ترین و مهیب‌ترین گود را به وجود آورد و خطرهای زیرسطحی تهران را به مسئولان هشدار داد. گودهایی که شهرداری برای شناسایی‌ آنها، مجبور است چند دستگاه قدیمی‌و یک دستگاه پیشرفته ژاپنی را از بخش خصوصی اجاره کند و این دستگاه‌ها را خود در اختیار ندارد. با محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد گودهای تهران به گفتگو نشستیم و او از گودهای زیرسطحی و اتوبوس‌های فرسوده (گازسوز) به عنوان بزرگترین خطرات پایتخت یاد کرد. این گپ و گفت دوستانه را از نظرتان می‌گذرانیم.

گودهای زیادی در تهران وجود دارد که در مورد آنها در دوره پیشین شورای شهر (تندگویان) هشدار داده شد. آیا در مورد گودهای دیگر هم برنامه‌ای دارید و بررسی انجام داده‌اید؟ به عنوان مثال وجود گود مصلی که خیابان شهید بهشتی را با مخاطره روبه‌رو کرده است.
با توجه به اینکه چند هفته (کمتر از یک ماه) است که کارمان را شروع کردیم، متوجه شدیم تهران بحران‌های زیادی دارد.
شما گودهای کنار ساختمان‌ها را می‌بینید، گودهای زیرسطحی را نمی‌بینید که هر آن احتمال دارد در خط BRT خیابان ریزش کند و اتوبوس را با مسافرانش ببلعد. این اتفاقات در جاهای دیگر تهران هم ممکن است رخ دهد.

خب ما شاهد بودیم که چند منطقه از تهران این اتفاق رخ داد.
دقیقا. هم در خیابان ولیعصر (عج) و هم در خیابان‌های دیگر شاهد بودیم که خیابان فرو رفت. به ویژه جاهایی که لوله‌ها از قبل نشتی داشته باشد به مرور زمان این نشتی حفره‌هایی را ایجاد می‌کند و بار سنگینی از آن قسمت خیابان که رد می‌شود ممکن است خیابان فرو رود و احتمال وقوع این حوادث وجود دارد.
روزنامه آفتاب یزد
1735/7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.