به گزارش ایرنا، حمید علی صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در این برنامه حضور داشتند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در این برنامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به تبعیت از واقعه غدیر به وجود آمده و در جهان امروز احیاگر غدیر است گفت: انقلاب اسلامی ایران تداوم راه غدیر است.
حسین ظریف منش ادامه داد: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم با الگو گیری از واقعه غدیر و امیرالمومنین(ع) راه پایداری و عزت را برای خود برگزیدند و در جهت شناساندن پیام واقعه غدیر به مردم ستمدیده جهان که در چنبره ظالمان مانده اند از جان خود گذشتند.
وی با بیان اینکه واقعه غدیر در خود دو پیام مهم دارد اظهار داشت: پیام اول غدیر شناخت شخصیت امیرالمومنین(ع) و درس گرفتن از این شخصیت بزرگ و تاثیرگذار جهان اسلام است و پیام دوم غدیر بیان این موضوع است که دین مبین اسلام برای رهبری، ریاست و تنظیم مناسبات در جامعه قواعد و ضوابطی دارد.
ظریف منش واقعه غدیر را پرچم و راهنمایی برای رهایی کل بشریت از ظلم و جور ظالمان دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) و شهدای ایران اسلامی همه برای احیا و زنده نگاه داشتن واقعه غدیر تلاش و مجاهدت کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با الگو قرار دادن امام علی(ع) در تبعیت از ولایت امروز پشت سر ولی امر خود و زیر پرچم ولایت انقلاب خود را حفظ و به سایر نقاط جهان صادر نموده است.
ظریف منش با بیان اینکه برای ملت ایران در گذشته سفارت آمریکا و غربی ها تصمیم گیر و تصمیم ساز بودند افزود: انقلاب اسلامی ایران به لطف خون شهدا و راهنمایی های عالمانه رهبر معظم انقلاب، امروز توانسته به عنوان یک قدرت منطقه ای و تاثیر گذار جهانی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و جلوی تمامی قدرت های فاسد و ظالم دنیا بایستد.
وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ایران با مجاهدت مدافعان حرم توانسته تمام برنامه های دشمنان به ویژه آمریکا را درهم بریزد به طوری که خود آمریکایی ها اعتراف می کنند که هر برنامه ای که در خاورمیانه ریخته اند به نفع جمهوری اسلامی تمام شده است.
گفتنی است در این مراسم پنج نفر از خانواده های شهدای مدافع حرم، شهید واقعه 17 شهریور، شهید دفاع مقدس و جانباز با اهدای لوح تجلیل شدند.
در پایان این برنامه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با نثارگل و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای سادات یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.
3218 /6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.