به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ولیئی روز سه شنبه در همایش عید غدیر و دهه کرامت در فرهنگسرای بهمن گفت: کمیته امداد امام خمینی بخشی از پیام غدیر را با خود به همراه دارد و این همان حمایت از مستضعفان و اطعام ایتام است که منشور کار کمیته امداد امام خمینی نیز بر این اساس می باشد.
وی گفت: امام خمینی (ره) در سال 57 با توجه به ظلم رژیم گذشته بر مستضعفان و محرومان لزوم ایجاد این کمیته را احساس کرد و دستور ایجاد این نهاد را صادر کردند.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران همچنین افزود: سالروز ضربت خوردن امیرالمومنین (19ماه مبارک رمضان) به نام روز ملی اکرام ایتام نامگذاری شده که در این روز به تکریم ایتام پرداخته می شود.
حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین الملل غدیر نیز ضمن تبریک دهه ولایت، هدف پیام غدیر را آشنایی بیشتر با امیرالمومنین (ع) و روز اتمام حجت و درس گرفتن در ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی آن حضرت دانست.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: غدیر را باید روز قرآن و عترت نامگذاری کرد و ما بایستی این روز را به عنوان تنها سرمایه خود برای طی طریق دشوار به سوی سعادت داشته باشیم .
همچنین آیت الله کاظم صدیقی گفت: روز مباهله شعاع غدیر است و تاکید کرد که مباهله را حضرت رسول همانند غدیر انجام داد و شکوهی را در سینه تاریخ ثبت کرد.
وی گفت: معرفت علی (ع)واجب است و اگر کسی علی (ع)را در صفاتش بشناسد و در زندگی خود پیاده کند سعادتمند می شود.
همایش غدیر با حضور جمعی از مدیران کمیته امداد با معرفی نخبگان تحت پوشش این نهاد در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :فرانک عابدنژاد - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.