به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی فرهنگی شهر تهران عصر دوشنبه در این آیین گفت: امروز بیش از 97 نفر از برگزیدگان حائز رتبه اول تا سوم کشوری مسابقات قرآن، عترت، نماز، فرهنگی هنری و جشنواره‌های امور تربیتی مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی، تعمیق تربیت دینی، بهبود اوقات فراغت، شناسایی استعدادها و توانمندی ها، ارتقای مهارت های زندگی، خودباوری، کنترل هیجان ها و استرس ها، آموزش تفکر نقادانه، حل مساله، بهبود روابط اجتماعی و فردی را از جمله اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به اهمیت نقش مربی و مربیگری در تعلیم و تربیت اظهار کرد: هر فردی اعم از اعضای خانواده، معلمان و... می تواند در تربیت و پرورش دانش آموزان نقش داشته و تاثیرگذار باشد.
عباسعلی باقری گفت: مربیگری به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با افراد یکی از سخت‌ترین کارها است و هرگونه قصور و خطا در امر مربیگری اثرات و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت، افرادی همچون ابوبکر البغدادی و هیتلر نتیجه تربیت نادرست هستند.
وی با اشاره اثرپذیری آموزه های مربی در دانش آموزان افزود: مربی و نقش او در مدرسه باید برای دانش‌آموزان پذیرفته شده باشد که در صورت پذیرفتن نقش مربی دانش آموزان سخنان او را مورد توجه قرار خواهند داد و با این رویکرد آموزه‌‌های تربیتی بهتر به دانش‌آموزان منتقل می شود.
باقری با بیان اینکه یادگیری آموزه های تربیتی و پرورشی در دوره کودکی اهمیت بسزایی دارد، اظهار کرد: مربیان و معلمان باید ارتباط مثبتی با دانش‌آموزان برقرار کنند تا روند آموزشی هر چه بهتر برای دانش‌آموزان ارائه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خطاب به برگزیدگان کشوری مسابقات قرآن، عترت، نماز، فرهنگی، هنری گفت: این مسابقات یک تمرین است، بسیاری از هنرمندان برجسته فعالیت های هنری خود را از دوران مدرسه آغاز کرده و اکنون به مدارج عالی دست یافتند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.