به گزارش ایرنا ، سید حمید کلانتری روز شنبه در آئین رونمایی طرح روستا تعاون استان تهران که در روستای احمدآباد از توابع بخش مرکزی ورامین برگزار شد اظهار کرد: روستا تعاون حرکتی ملی است که به تصویب شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاویت رسیده تا 65 هزار شغل از طریق پرداختن به طرفیت این تعاونی در سطح کشور ایجاد شود.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد این است که هنوز نتوانسته ایم ظرفیت روستاها را درک کنیم و به مزیت های آن توجه داشته باشم.
کلانتری تصریح کرد: اشتغال واقعی باید با ظرفیت سازی و ظرفیت آفرینی در روستاها و استفاده از ظرفیت موجود شکل گیرد، اگر درآمد در روستاها تولید شود کسی به شهرها مهاجرت نمی کند و هزینه های متعدد ناشی از مهاجرت کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: مهاجرت باعث بزرگ شدن بی دلیل شهرها، افزایش جمعیت مصرف کننده، کاهش تولید و هدر رفتن نیروهای مولد می شود و این امر باعث می شود تا مشاغل غیر رسمی در کلان شهرها زیاد شود.
معاون وزیر تعاون تأکید کرد: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ، سرقت ، اعتیاد و طلاق زائیده بی کاری است و نبود شغل مولد و آبرومند است.
معاون وزیر تعاون اظهار کرد: دولت مصمم است تا در هر سال 950 هزار شغل در سطح کشور ایجاد کند که این مهم با مشارکت مردم ، فرمانداران ، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در قالب تعاون محقق می شود.
وی تأکید کرد: بخش تعاون آماده است تا 10 درصد از برنامه سالانه دولت برای ایجاد اشتغال در حدود 95 تا 100 هزار شغل ایجاد کند.
کلانتری اظهار کرد: برای تشکیل روستا تعاون در مرحله اول یک هزار تعاونی در هزار روستا ایجاد می شود و یا تعاونی های موجود توسعه پیدا کرده و گسترش می یابد تا از این طریق 65 هزار شغل در کشور ایجاد شود.
وی گفت: پشتوانه منابع مالی این طرح مصوبه مجلس شورای اسلامی است و به صندوق توسعه ملی اجازه برداشت یک و نیم میلیارد دلار معادل ریالی 5 هزار میلیارد تومان داده و در مقابل و چهار بانک عامل نیز 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به این مبلغ افزوده و در مجموع 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر در نظر گرفته می شود.
معاون وزیر تعاون بیان کرد: طبق آمار ارائه شده، از هزار روستای هدف مرحل اول ، 700 روستا در 14 استان کشور شناسایی شده اند و سایر استان ها نیز باید به سرعت روستاهای دارای ظرفیت های خود را اعلام کنند تا تعاونی های عالمانه و متناسب با واقعیت های آن روستا ایجاد شود.
وی گفت: وقتی همه صمیمی باشند و دست به دست هم بدهند ، تعاونی هایی شکل می گیرد که به درستی پیش رفته و اهداف اقتصادی را محقق می کنند.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.