به گزارش ایرنا، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری تهران در آیین گشایش این نمایشگاه افزود: شهرستان دماوند دارای ظرفیت بسیار مناسبی در بخش های کشاورزی و گردشگری است که می تواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی استان تهران را فراهم کند.
وی اظهار کرد: دولت به تنهایی توان ایجاد فرصت‌های شغلی موردنیاز کشور را ندارد و لازمه تحقق این مهم استفاده از توان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله صنعت گردشگری و کشاورزی است.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه یکی از ظرفیت های ویژه شهرستان دماوند باغ های سیب منطقه است گفت: سیب دماوند به عنوان یک برند در بازارهای داخلی و خارجی شناخته می شود که سرمایه گذاری دراین حوزه برای گسترش صادرات و رونق اقتصادی بسیار مناسب و مفید است.
وی با بیان اینکه داشتن نگاه توسعه محور در صادرات نیازمند سرمایه گذاری است افزود: در صورتی که ظرفیت های صنعتی، گردشگری و کشاورزی منطقه احیا شود شاهد رونق اقتصادی و کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان تهران و کشور خواهیم بود.
ناصر محمودی فرد فرماندار شهرستان دماوند نیز در این مراسم با بیان اینکه دماوند یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک با مناطق مختلف کشور منجر به معرفی ظرفیت ها و قابلیت ها برای جذب سرمایه می شود.
وی افزود: دراین نمایشگاه 60 نفر از فعالان حوزه های گردشگری و صنعتی استان خراسان جنوبی و شهرهای آبسرد، کیلان و دماوند حضور دارند.
شهرام شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوند نیز در خصوص نمایشگاه عناب و سیب گفت: این نمایشگاه به ‌عنوان نخستین تجربه مشترک در دماوند و با هدف تبادل فرهنگی، تاکید بر اشتراکات و معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری دو منطقه برگزار شده است.
به گفته وی، این نمایشگاه دارای 50 غرفه که سهم دماوند 22غرفه و سهم استان خراسان جنوبی 28 غرفه است.
شریفی افزود: حوله بافی، منبت، سنگ‌ تراشی، حصیر، مس، سفال، معرق و عرضه محصولات تولیدات خانگی، تولید و طبخ غذاها و نان‌های سنتی و برپایی سیاه‌ چادر از جمله غرفه های موجود دراین نمایشگاه است.
نمایشگاه مشترک «عناب و سیب» تا 20 شهریور از ساعت 10 تا 21 برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.