به گزارش ایرنا، عبدالحسین رحیمی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های شهرداری تهران برای عرضه دام در روز عرفه و عید قربان افزود: به محض ورود دام به جایگاه، معاینات پزشکی توسط دامپزشکان انجام و دام های آلوده و مشکوک به آلودگی قرنطینه می شوند.
وی با اشاره به حضور 250 دامپزشک در این جایگاهها اظهار کرد: دام ها قبل از انتقال برای ذبح، معاینه شده و در صورت تایید سلامت، پلاک کوبی و به کشتارگاه هدایت می شوند.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه دام ها با حضور دامپزشک و ناظر بصورت شرعی ذبح می شوند گفت: لاشه دام توسط دامپزشک و کارشناس بازرسی شده و در صورتی که کل لاشه یا بخشی از آن آلوده یا بیمار باشد، ضبط و وجه آن به خریدار مسترد می شود.
وی به شهروندان توصیه کرد که گوشت خریداری شده را حداقل 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و سپس مصرف کنند.
وی گفت: علاوه بر 25 جایگاهی که توسط شهرداری تهران در نظر گرفته شده، 13 جایگاه عرضه دام نیز توسط مراکز خیریه در سطح شهر ایجاد می شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به آغاز فعالیت مراکز عرضه بهداشتی دام از صبح فردا (پنجشنبه) افزود: با توجه به تقاضای بالا در روز عید سعید قربان، فعالیت این مراکز روز جمعه از ساعت 5 بامداد آغاز و تا پایان زمان تقاضا ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: گوشت دام دراین مراکز براساس قیمت مصوب و با نظارت نهادهای قانونی به شهروندان عرضه می شود.
رحیمی گفت: سال گذشته 23 تا 25 هزار راس دام در جایگاههای شهرداری تهران به شهروندان عرضه شد که 11 هزار دام آن در این مکان ها ذبح شدند.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.