به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: همچون سال های گذشته معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق شهرداری تهران با ایجاد جایگاه موقت اجتماعی فرهنگی و سامانه های نشاط ویژه عید قربان در برگزاری هرچه بهتر این مراسم اقداماتی را انجام می دهند.
وی درباره ضرورت پیشگیری از سرایت بیماری ها به خصوص در کودکان تاکید کرد: در اجرای این برنامه ها نسبت به تفکیک غرف اجتماعی فرهنگی و آموزشی و جداسازی آن از داخل جایگاه های نگهداشت دام و قربانگاه اقدام خواهد شد.
معاون شهردار تهران از تدارک برنامه های اجتماعی فرهنگی و آموزشی در جایگاه عرضه بهداشتی دام و قربانگاه خبر داد و گفت: در جایگاه های اجتماعی فرهنگی، یک فضای معنوی همچون نمایشگاه عکس، کتاب و پوستر از مناسک حج و سنت حسنه قربانی و موضوع هایی از جمله داستان حضرت اسماعیل(ع)، هابیل و قابیل، قربانی کردن از منظر قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) با فاصله مناسب از مراکز عرضه بهداشتی دام، ایجاد می شود.
عبدالهی، ایجاد و استقرار غرف سلامت و آموزش شهروندی و تامین نیروهای ماهر، انجام آذین بندی و غرفه آرایی با موضوع عید سعید قربان و دهه ولایت، تبلیغات و درج پیام های فرهنگی با موضوع هایی همچون عید سعید قربان و دهه ولایت، زیست شهری، اخلاق و رفتار شهروندی، آسمان آبی زمین پاک، برپایی استیج هنری و نصب تجهیزات صوتی و تصویری مناسب همراه با برگزاری مسابقات فرهنگی، پخش سرود، تواشیح و کلیپ های تصویری مناسب با عید سعید قربان را از دیگر برنامه های مناطق 22گانه شهر تهران به مناسبت عید سعید قربان عنوان کرد.
وی گفت: اهدای بروشورهای آموزشی و بسته های فرهنگی مناسب با عید سعید قربان و دهه ولایت به شهروندان، ایجاد غرفه نقاشی و دلنوشته ها ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع عید قربان و اهدای بادکنک و هدایای فرهنگی مناسب ویژه کودکان، حمایت از مراکز خیریه، ایتام و مستمندان منطقه، پذیرایی برای تبریک عید و تکریم شهروندان از دیگر برنامه های شهرداری تهران در عید سعید قربان است.
عبدالهی افزود: این برنامه روزهای پنجشنبه و جمعه( 9 و10 شهریورماه) مصادف با روزهای عرفه و عید سعید قربان از ساعت 9 تا 15 به فراخور موضوع فعالیت اجرا می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.