علی کیان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته دولت 2 سد سنگی ملاتی در حوزه آبخیز باغمکش در شهرستان پردیس و همچنین افتتاح نهالستان شهرستان ملارد به بهره برداری می رسد و همچنین ساختمان جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: با افتتاح نهالستان شهرستان ملارد تا حد زیادی در تولید انواع و اقسام نهال بی نیاز می شویم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه مساحت مراتع این استان را بیش از 919هزار هکتار اعلام کرد و افزود: تاکنون برای بیش از 630 هزار هکتار از اراضی مرتعی استان تهران طرح های مرتعداری تهیه شده که از این میزان 375 هزار هکتار آن به مجریان طرح های مرتعداری واگذار و تحت عملیات اصلاحی و احیایی قرار گرفته است.
وی هدف از تهیه و اجرای طرح های مرتعداری را حفاظت، اصلاح ، احیاء، توسعه و بهره برداری بهینه از عرصه های مرتعی دانست و خاطرنشان کرد: اکوسیستم مرتعی استان تهران علاوه بر اینکه پایدارترین عامل تولید در دامداری سنتی و به عنوان مهم ترین منبع تغذیه دام های اهلی و حیات وحش محسوب می شود، دارای کارکردهای متعددی شامل حفاظت آب و خاک، تغذیه سفره آب های زیرزمینی و سطحی، تلطیف آب و هوا، ایجاد تفرجگاه و تولید فرآوردهای دارویی، خوراکی، صنعتی و... است.
به گفته کیان، مراتع استان تهران با توجه به فصل بهره برداری شامل مراتع ییلاقی 5.33 درصد ، مراتع میانبند 7.30 درصد و مراتع قشلاقی 8.35 درصد است که بیش از 98 درصد عرصه های مرتعی یادشده مورد ممیزی قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: در مراتع استان تهران برای 580 هزار واحد دامی پروانه بهره برداری مجاز به نام افراد حقیقی و حقوقی صادر شده است.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.