سیروس نصیری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور افزایش شاخص های توسعه انسانی عشایر استان تهران 4 پروژه خدماتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در مناطق عشایری شهرستان های شمیرانات و دماوند به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: تجهیز و راه اندازی فاز اول مرکز خدمات رسانی به عشایر شرق حوزه لار واقع در شهرستان دماوند، تامین آب شرب عشایر سامانه سیاه شمیرانات، ساخت و نصب سرویس های بهداشتی و حمام خورشیدی و همچنین تامین آب شرب عشایر گراب دماوند از پروژه های قابل افتتاح در مناطق عشایری استان تهران است.
مدیرکل امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه ها برای 300 خانوار عشایری خدمات رسانی می شود.
وی با اشاره به اینکه عشایر استان تهران تا نیمه شهریورماه در مناطق سردسیر استان زندگی می کنند یادآور شد: در حال حاضر جامعه تولید کننده عشایر در زیر سیاه چادرهای عشایری و در مناطق سردسیر در امر تولید محصولات مختلف عشایری فعالیت می کنند.
به گفته نصیری از نیمه شهریورماه عشایر کوچ پاییزه خود را از مناطق ییلاقی به قشلاقی شروع می کنند.
استان تهران دارای 3 هزار خانوار عشایری است که در سال گذشته این جامعه تولید کننده بیش از 66 هزار تن محصول تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1109/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.