رضا قدیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به طرح پلیس برای جمع آوری معتادان متجاهر از حاشیه بزرگراههای پایتخت اشاره کرد و افزود: مرحله اول این طرح با محوریت نیروی انتظامی و مشارکت شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هفته گذشته(سه شنبه و چهارشنبه) اجرا شد.
وی اظهار کرد: براساس برنامه پیش بینی شده مقرر شد که 300 نفر از معتادان متجاهر حاشیه بزرگراه های نیایش، چمران و محدوده دره فرحزاد شهر تهران جمع آوری شوند.
قدیمی افزود: برهمین اساس و براساس حکم دستگاه قضایی، معتادان متجاهر این مناطق توسط پلیس و همکاری شهرداری تهران(تامین امکانات حمل و نقل) جمع آوری و پس از غربالگری به اردوگاه فشافویه متعلق به سازمان زندان ها منتقل شدند.
وی تصریح کرد: معتادان جمع آوری شده حدود 2 تا سه ماه برای درمان و بازپروری در این اردوگاه نگهداری می شوند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: به همین منظور 5 کمپ ماده 15(کمپ های ترک اعتیاد اختیاری و خودمعرف) و ماده 16(کمپ های ترک اعتیاد اجباری) شامل سه مرکز ویژه زنان و مادران و کودکان و 2 مرکز ویژه مردان با ظرفیت یک هزار نفر در تهران ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: این کمپ ها برای نگهداری از معتادان جمع آوری شده در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرند.
وی گفت: ظرفیت کمپ های ماده 15 و 16 شهر تهران برای نگهداری از معتادان متجاهر حدود 6 هزار نفر است که یک هزار نفر از این ظرفیت توسط شهرداری ایجاد شده است.
قدیمی با اشاره به آماده سازی 25 مرکز کارآفرینی و توانمندسازی بهاران در تهران، گفت: معتادان پس از گذراندن دوران ترک، در صورت تمایل به مراکز بهاران منتقل و حدود 9 ماه تا 2 سال نیز با هدف بازپروری در این مراکز اقامت می کنند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در مرحله بعدی جمع آوری معتادان متجاهر، معتادان جمع آوری شده به کمپ های ترک اعتیاد شهرداری تهران منتقل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح پلیس تهران بزرگ برای جمع آوری معتادان متجاهر از حاشیه بزرگراهها و دره فرحزاد اواخر هفته گذشته اجرا و منجر به شناسایی و جمع آوری بیش از 600 معتاد متجاهر در این مناطق شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.