در این جشنواره استانی که همزمان با دهه کرامت و در سالن همایش آیت الله رفسنجانی این شهرستان برگزار شد، گروه سیف الدین با سرپرستی ابوالحسن خوشرو از شهرستان ساری، گروه آما به سرپرستی وسی ورمزانی از شهرستان روانسر، گروه وانو به سرپرستی سبحان امرایی از شهرستان کوهدشت و گروه چکاوک به سرپرستی علی صدیقی راد از شهرستان دزفول به اجرای برنامه پرداختند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم در حاشیه این جشنواره در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تاثیر این جشنواره در هنر منطقه،‌اظهار داشت: مهمانان اصلی این برنامه،‌هنرجویان و اساتید موسیقی منطقه بودند و این رویداد می‌تواند زمینه مناسبی برای آشنایی هنرمندان با موسیقی نواحی و مناطق مختلف کشور فراهم کند.
عباس معبودی با بیان این که موسیقی نواحی می‌تواند در راستای اعتلای فرهنگ ملی و مذهبی به کار گرفته شود،‌از احتمال ادامه برنامه‌های مشابه در شهرستان رباط کریم خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا از گروه‌های سنتی و سایر گروه‌های موسیقی در طول سال استفاده کنیم تا فضای رقابت و یادگیری برای هنرمندان منطقه فراهم شود.
دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی از پنجشنبه 5 مرداد ماه در شش شهرستان استان تهران آغاز شده و عصر امروز به پایان رسید. مراسم اختتامیه این جشنواره شنبه 7 مرداد ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
خبرنگار:اکبرکریمی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 7251 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.