به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: شهرستان پیشوا با داشتن بیش از یک هزار و 200 هکتار گلخانه ، یک هشتم از گلخانه های کشور را در خود جای داده و از این نظر یکی از مهمترین شهرستان های تولید کننده محصولات گلخانه ای در کشور به حساب می آید.
وی افزود: سیاست های حمایتی دولت در حوزه کشاورزی باعث شده تا فعالیت های کشاورزان شهرستان پیشوا با وجود کمبود شدید منابع آبی ، به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرده و جایگاه این شهرستان را کشور ارتقاء بخشد.
محمدی تصریح کرد: یکی از مهمترین چالش های پیش روی توسعه کشاورزی پیشوا ، کمبود منابع آبی است و باید از این اندک آبی که به سختی به شهرستان می رسد با مدیریت صحیح ، کاهش کشت های آب دوست و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری به درستی استفاده کرد.
وی بیان کرد: استفاده از مکانیزم ها و تکنولوژی های روز کشاورزی همچون آبیاری قطره ای، بارانی ، تحت فشار و تیپ مهمترین راه در مدیریت مصرف آب است که با حمایت های دولت از این بخش و اعطاء تسهیلات بلاعوض شاهد تحولی عظیم در این بخش از کشاورزی می باشیم.
فرماندار پیشوا گفت : توسعه کشاورزی شهرستان پیشوا در گروی تامین سهمیه موثر و پایدار آب است و این مهم تلاش و همت متولیان امر از جمله شرکت آب منطقه ای را می طلبد.
وی افزود: پوشش انهار سنتی و برخورد جدی و قانونی با مالکان چاه های غیرمجاز و یا چاه های مجاز پرمصرف به منظور محافظت از منابع آبی شهرستان و کمک به کشاورزان منطقه ضروری است.
نماینده دولت در پیشوا احداث پایانه صادراتی را یکی از آرزوهای مردم پیشوا به ویژه کشاورزان منطقه دانست و افزود: توسعه تولید و راه اندازی پایانه صادراتی، نیازمند صرف وقت و توجه است تا بتوان تولیدات شهرستان را به بازارهای فرامرزی عرضه کنیم چرا که معمولان محصول کشاورزان پیشوا زمانی وارد بازار داخلی می شود که این بازار با انباشت شدید تولیدات کشاورزی مواجه است و این امر ضررهای زیادی را به کشاورزان وارد می کند.
فرماندار پیشوا افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم تا با شناسایی گلخانه داران بالای سه هکتار، زمینه صادرات محصولات آنها را با لحاظ نمودن کیفیت و انجام بسته بندی مناسب فراهم کنیم.
وی گفت: ادامه اجرای 70 کیلومتر گازرسانی و همچنین برق رسانی به گلخانه های شهرستان دو اولویت مهم شهرستان است که در سال جاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
پیشوا با 80 هزار نفرجمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
پیشوا بیش از 12 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.