به گزارش ایرنا، سردارحسین ساجدی نیا روز سه شنبه در حاشیه اجرای سومین دور از طرح برخورد با سارقان در سال 96 در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد اطلاعاتی یک ماهه گذشته مجموعه پلیس پایتخت افزود: در این راستا طی 48 ساعت گذشته 113 سارق در زمینه های کیف قاپی، زورگیری، موبایل قاپی، سرقت خودرو و منزل شناسایی و دستگیر شدند.
به گفته وی 30 درصد از سرقت ها در خارج از شهر تهران بوده که سارقان دستگیر شده در این موارد به فرماندهی انتظامی استان هایی که در آنها سرقت صورت گرفته منتقل میشوند.
سردار ساجدی نیا با بیان اینکه 11 باند از مجموع 28 باند منهدم شده، مربوط به سرقت منزل است گفت: یکی از این باندها متشکل از 4 سارق و محدوده عملیاتی آن استان های مرکزی و غربی کشور بود که با رصد اطلاعاتی پلیس آگاهی تهران بزرگ منهدم شد.
به گفته رئیس پلیس پایتخت محدوده سنی متهمان دستگیر شده از 18 تا 35 است و بیش از 60 درصد آنها نیز سابقه دار هستند.
وی در مورد میزان کشفیات و ارزش ریالی اموال مسروقه نیز اظهار کرد: هنوز میزان دقیق آن مشخص نشده و قرار است کار کارشناسی در این زمینه صورت گیرد.
سردار ساجدی نیا تاکید کرد: طرح برخورد با سارقان وزورگیران تا پایان سال به جدیت تمام دنبال می شود.

* کاهش 5 درصدی سرقت در سه ماهه اول امسال
رئیس پلیس پایتخت در بخش دیگر سخنان خود به کاهش انواع سرقت در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این زمینه شاهد کاهش 4 تا 5 درصدی هستیم که تلاش می کنیم این آمار تا پایان امسال بهبود یابد.
وی همچنین با رد شایعاتی مبنی بر افزایش سرقت منزل در سطح پایتخت اظهار کرد: درصد گرایش به سرقت از منزل نسبت به انواع دیگر دزدی به دلیل دشوارتر بودن آن کمتر است و سارقان به عنف برخلاف گذشته بیشتر تمایل به سرقت اموال سبک داخل منزل از جمله طلا و جواهرات دارند.
وی ادامه داد: اعمال مجازات های بازدارنده می تواند در کاهش میزان سرقت به عنف، سرقت مسلحانه و جرائم خشن موثر باشد.
سردار ساجدی نیا همچنین با رد استفاده سارقان منزل از فلزیاب در سرقت منازل، به شهروندان توصیه کرد: طلاجات و اشیای قیمتی خود در مقیاس زیاد را نزد صندوق امانات بانک ها نگهداری کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.