به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه متاسفانه برخی توسعه و امنیت مردم شهرستان ری را فدای برخی مصلحت سنجی های بی مورد می کنند گفت: فرمانداری و سایر نهادهای دولتی این شهرستان در سال های اخیر برای ارتقای نیروی انتظامی ری از سرکلانتری تهران به فرماندهی انتظامی، تلاش ها و زحمات بسیاری کرده اند که متاسفانه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ولی امیدواریم با قول مساعدی که در این مورد از سردار اشتری گرفتیم، هرچه زودتر این مورد نیز حل شود.
وی بیان اینکه شهرستان ری تا پیش از دولت یازدهم ساختار مدیریتی از هم پاشیده ای داشت که زیبنده این شهرستان نبود اظهار داشت: این شهرستان با وسعتی بیشتر از پنج استان کشور، تا سه سال پیش از ساختار فرسوده اداری رنج می برد و تمام ادارات در حد یک نمایندگی در این شهرستان حضور داشتند.
جمالی پور ارتقاء ساختار اداری شهرستان ری را حاصل همراهی و مساعدت دولت و سازمان برنامه ریزی کشور دانست و تاکید کرد: امروز ادارات ری تا حد معاون مدیرکل و برخی نیز تا حد مدیرکل ارتقا پیدا کرده اند و این گامی موثر در راه اصلاح ساختار اداری شهرستان ری بوده است و خداوند را شاکر هستیم که توانستم به مهمترین قولی که روز اول آغاز مدیریت در این شهرستان داده بودم، عمل کنم.
وی تنظیم سند تحولی شهرستان ری را نیز از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته خواند و اظهار داشت: گام های بسیاری در چهار سال گذشته بر اساس سند چشم انداز تحول شهرستان ری برداشته شده است و امیدواریم این تحولات مثبت همچنان ادامه یافته و مردم از ثمرات آن بهره مند شوند.
جمالی پور ادامه داد: تامین آب شرب با کیفیت، ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت و بهبود وضعیت راه های روستایی از جمله اقداماتی می باشد که بر اساس سند چشم انداز تحول شهرستان ری در دوران چهار ساله دولت یازدهم انجام شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان ری سیزدهمین شهر صنعتی و دهمین شهر صنفی کشور است که فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و کارخانه های صنعتی فراوان دارد یادآور شد: این شهرستان دارای ثروت نهفته فراوانی است که دولت تدبیر و امید با بالفعل کردن بخشی از این ظرفیت ها، درآمدی بیش از هزار میلیارد تومان را برای این شهرستان رقم زده است.
**استقلال مدیریت شهری ری یک شعار سیاسی نیست بلکه باید به رسمیت شناخته شود
جمالی پور مطالبه به رسمیت شناختن استقلال مدیریت شهری ری را، خواسته ای به حق مردم این شهرستان دانست و گفت: استقلال مدیریت شهری ری یک شعار سیاسی نیست بلکه باید به رسمیت شمرده شود.
وی خاطر نشان کرد: این دروغ بزرگی است که شهرستان ری درآمدی ندارد، در حالی که در سه سال و نیم گذشته، بیش از هزار میلیارد تومان از درآمد این شهر را که از مردمش دریغ می شد، به آن برگردانده ایم.
جمالی پور به اصلاح ساختار اداری شهرستان ری به کمک دولت و سازمان مدیریت اشاره کرد و عنوان داشت: اصلاح ساختار اداری مهمترین گام برای اشتغال مردم و توسعه این شهرستان بود که برداشته شد و اکنون نوبت آن است تا شورای شهر نیز به وظیفه خود عمل کند و با انتخاب شهردار مستقل برای ری، نقش خود را در حل معضلات این شهر که ناشی از عدم استقلال مدیریت شهری آن است، ایفا کند.
وی با بیان اینکه نمی توان شهری با این وسعت و با این قدمت تاریخی را با ساختاری ضعیف اداره کرد، اظهار داشت: بسیاری از اختلافات تا پیش از این به دلیل معلوم نبودن محدوده شهر ری بود، اما با مشخص شدن مرزهای سرزمینی ری با تهران، شایسته است تا مدیریت شهری آن نیز ارتقا یابد زیرا که نمی توان ری را که شهری مستقل و مرکز شهرستان ری است را با مدیریتی وابسته و زیر نظر شهری دیگر اداره کرد.
جمالی پور اضافه شدن نام ری با ادامه نام شورای شهر تهران را دارای برکات زیاد خواند و تاکید کرد: دوره پنجم شورای شهر، شورای شهر تهران، ری و تجریش است و این یعنی این که اعضای منتخب باید در حل معضلات شهری و نجات ری از این بلبشو و ساختار فرسوده مدیریت شهری اهتمام ویژه داشته باشند.
وی در ادامه به سرعت پیشرفت شهرهایی که قدمت چندانی ندارند و زمانی جزئی از بخش های ری بوده اند اشاره کرد و گفت: شهرستان ری، یک شهر صنعتی است که با توجه به وجود کارخانه های بسیار حتی توان کمک مالی به شهرهای پیرامونی خویش را دارد اما به این دلیل که ساختار مدیریت شهری وابسته دارد و حریم شهریش مورد تعدی شهر مجاور قرار گرفته است، سرعت رشد و پیشرفتش کمتر از شهرهایی هستند که قدمت شان به چند سال می رسد. بر همین اساس مطالبه مردم ری مبنی بر انتخاب شهردار مستقل برای این شهر از شورای پنجم، نه تنها یک شعار سیاسی نیست بلکه مطالبه ای کاملا بر حق و به جاست و باید مورد توجه قرار گرفته و به آن جامه عمل پوشانده شود.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.