به گزارش ایرنا مجتبی شاکری روز یکشنبه در جلسه شورای شهر تهران افزود: یکی از نامزدهای اداره شهر تهران که نامی از او نمی برم، صراحتا از قلیان کشی خود و خانواده اش سخن گفته و تاکید می کند که تبعیضی میان دختر و پسر نیز قائل نیست و هر دو همراه خانواده می توانند اصطلاحا «پکی» هم به قلیان بزنند.
وی تاکید کرد: برای یک مسئول نظام اجتماعی که می خواهد در جایگاه شهرداری کار کند، این سلیقه ها که در نوع خود شاید مذموم باشد که هست، اما بیان آن در جمع، مبنا قرار می گیرد و جامعه از آن الگو می گیرد.
شاکری افزود: چطور یک خانواده می تواند ثابت کند تمام مناظره ها و گفت گوها که درباره مذموم بودن قلیان انجام شده و اطلاعات پزشکی که بر اساس آن اعلام می شود قلیان 20 برابر سیگار ضرر دارد، نادرست است؟!
شاکری خاطر نشان کرد: ما از شهر بدون دخانیات دم می زنیم و هدفمان تبدیل تهران به شهری با این مرتبه است، آنگاه نامزد شهرداری تهران این اظهارات را بی پروا بیان می کند.
وی با بیان اینکه تکلیف شعار شهر بدون دخانیات چه می شود، گفت: توصیه می کنم آقایان از این رفتارها پرهیز کنند.

ارائه طرح ترافیک ویژه موتور سیکلت نیازمند بررسی بیشتر
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به آغاز طرح ثبت نام موتورسیکلت ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک، گفت: در تهران 4 میلیون خودرو و حدود 5/3 میلیون موتورسیکلت تردد می کند.
وی گفت: با توجه به اینکه تعداد بسیار کمی (شاید کمتر از 200 هزار خودرو) حق ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند و از آنجا که موتورسیکلت ها تنها وسیله کارا در مرکز شهر برای حمل بار سبک و کم حجم، غذا و حتی در ساعات پیک ترافیک مسافر هستند، محدود کردن ناگهانی تردد آنها شدنی به نظر نمی رسد.
شاکری خاطرنشان کرد: از طرفی همین حالا سایت ثبت نام موتورسیکلت ها بالا نمی آید؛ بنابراین تقاضا می کنم ضمن رفع اشکالات فنی، به ابعاد اجرایی طرح مذکور نیز بیشتر پرداخته شود.
وی گفت: این طرح باید یک دوره اجرای آزمایشی را پشت سر بگذارد تا مثل برخی دیگر از طرح های ترافیکی، ناقص و نیمه تمام رها نشود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.