محمد گلدستانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: فصل خرید گندم در شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت از سیزدهم خرداد ماه سال جاری آغاز شد و تا پایان تیرماه ادامه داشت که در این مدت بیش از80 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان ها در سه مراکز خرید سیلوی ورامین ، کارخانه صنایع آرد ورامین و سیلوی پاکدشت خریداری شد.
وی گفت : سال گذشته 64 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان منطقه خریداری شده بود که این نشان از رشد 16 هزار تنی خرید گندم دارد.
گلدستانی افزود : ظرفیت کامل سیلوی گندم ورامین حدود 9 هزار تن است که با برنامه ریزی مناسب و دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح و با هدف قطع دست دلالان از محصول کشاورزان ، این سیلو سه بار نسبت به خرید و انتقال گندم به سیلوهای دولتی استان تهران اقدام کرد و در مجموع 22 هزار تن گندم خریداری نمود.
وی قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را 13 هزار ریال و قیمت خرید گندم دوروم(گندم سخت مورد استفاده در صنایع از جمله ماکارونی) 13 هزار و 300 ریال اعلام کرد.
رئیس اداره سیلو و غله جنوب شرق استان تهران افزود : همزمان با خرید محصول گندم مازاد بر نیاز ، سیلوی ورامین اقدام به خرید دانه روغنی کلزا از کشاورزان کرد که نگهداری این محصول که از حساسیت های ویژه ای برخوردار است و احتمال فساد ، کپک زدن و حتی آتش گرفتن در کنار گندم وجود دارد ، از فعالیت های چشمگیر سیلوی ورامین است.
وی گفت : در سال زارعی جاری بیش از یک هزار و 300 تن کلزا از کشاورزان منطقه خریداری شد در صورتی که سال گذشته تنها 230 کلزا از کشاورزان خریداری شده بود.
گلدستانی قیمت خرید کلزا را به ازاء هر کیلوگرم 27 هزار و 830 ریال اعلام کرد.
در سال زراعی جاری بیش از 20هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های جنوب شرق استان تهران زیر کشت گندم رفته است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.