محمد سالاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اداره کل برنامه ریزی معاونت معماری وشهرسازی شهرداری تهران گفت: گزارش عملکرد این معاونت و برخی کمیسیون ها از جمله کمیسیون ماده 100 در این جلسه ارائه شد.
وی بیان کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده، میزان تخلفات ساختمانی شهر تهران زیاد است و می توان گفت کمتر پرونده ساختمانی در شهر تهران تخلف ندارد.
سالاری با بیان اینکه به تعداد پروانه ساختمانی صادر شده در شهرداری تهران، شاهد تخلف ساختمانی هستیم؛ تاکید کرد: پرونده های تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده 100 ارجاع می شود و شهرداری ها از آراء این کمیسیون به عنوان ابزاری برای کسب درآمد بیشتر از طریق تفاهم با مالکان استفاده می کنند.
وی عوامل درون سازمانی و برون سازمانی را موجب افزایش تخلفات برشمرد و افزود: ساز و کار تصمیم گیری و اقدامات در حوزه شهرداری تهران و کمیسیون ها از جمله عوامل درون سازمانی تخلفات ساختمانی است.
سالاری، مشکلات نظام مهندسی، عدم ارائه گزارش جامع، نبود مجری های ذی صلاح و نظارت نداشتن مهندسان ناظر را از دلایل برون سازمانی افزایش تخلفات ساختمانی برشمرد.
وی عنوان کرد: آرای کمیسیون ماده 100 ضمانت اجرایی لازم را نداشته و در بسیاری موارد نیز از سوی قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری نقض می شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه پیشگیری از تخلفات ساختمانی باید در اولویت باشد، عنوان کرد: مهندسان ناظر باید در فرآیند ساخت و ساز حضور مستمر داشته و از انجام تخلف پیشگیری و موارد را گزارش دهند تا شهرداری به موقع ورود کند.
وی عدم پایداری ذی نفعان و متولیان در فرآیند اخذ پروانه را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: بسیاری از افرادی که تخلف انجام می دهند، نمی دانند که تخلف آنها موجب طولانی شدن صدور پایان کار شده و مشکلاتی ایجاد می شود.
تعدادی از منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ظهر امروز به منظور آشنایی بیشتر با مشکلات شهر تهران با اداره کل برنامه ریزی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران جلسه داشتند.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.