به گزارش ایرنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، علی عبدالله ‌پور با بیان اینکه ساعت سرویس دهی به مسافران خط 7 مترو تهران از صبح امروز (شنبه) یک ساعت افزایش یافت افزود: از امروز مسافران می‌توانند از ساعت 6 صبح تا ساعت 18 از این خط استفاده کنند.
وی اظهارداشت : خط 7 مترو تهران 21 خرداد کار خود را آغاز کرد و در این زمان با انجام تست‌های گوناگون و تکمیل تجهیزات و امکانات؛ مرحله به مرحله سطح ارائه خدمات در آن افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه این روند در ابتدای بهره برداری از یک خط جدید امری متداول است تصریح کرد: درحال حاضر به جز ایستگاه‌هایی که در حال پذیرش مسافر هستند، عملیات تکمیل و راه اندازی سایر ایستگاه‌ها این مسیر ادامه دارد و این موضوع باعث می‌شود تا سرویس‌دهی به مسافران به صورت محدود انجام شود.
قائم مقام مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه میزان مسافران این خط به صورت روزانه در حال افزایش است خاطر نشان کرد: در یک ماه گذشته 2بار ساعت پذیرش مسافر در خط 7 افزایش داشته است و از امروز مسافران می‌توانند از ساعت 6 صبح تا ساعت 18 از این خط استفاده کنند.
عبدالله ‌پور در خصوص فاصله گذر قطارهای این خط نیز گفت: در حال حاضر حرکت قطار‌ها در خط 7 با فاصله گذر 35 دقیقه انجام می‌شود اما امیدواریم که به زودی این زمان کاهش یابد.
خط 7 یک خط درون شهری به طول 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است؛ این خط عمیق‌ترین خط متروی تهران است و از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مولوی، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه نواب با خط 2 و در ایستگاه توحید با خط 4 تقاطع خواهد داشت.
خط 7 مترو تهران در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب شده و در انتها به میدان کتاب (نام های قدیمی: میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدجواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.