به گزارش ایرنا مجید طهرانیان روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه هایی که برای هفته ملی مهارت پیش بینی شده است اظهار کرد: آغاز اجرای طرح «ایران مهارت»، افتتاح مراکز آزمون های آنلاین، بازدید از مراکز آموزشی، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی کارآموزان فنی و حرفه ای در کنار دریاچه خلیج فارس و شهرستان های پردیس، رباط کریم و دماوند، برگزاری همایش هایی با همکاری اتحادیه صنایع دستی و همایش ترویج آموزش فنی و حرفه ای از جمله برنامه هایی است که برای این هفته پیش بینی شده است.
طهرانیان در توضیح اجرای طرح ایران مهارت یادآور شد: این طرح از جمله آموزش های مهارت کوتاه مدت در مدارس است که بر اساس آن 500 مهارت به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی افزود: اجرای این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش است و آموزش ها از 2 تا 10 جلسه به دانش آموزان ارائه خواهد شد.
وی درباره هزینه برگزاری این طرح با بیان اینکه هزینه ها برعهده مدارس است، عنوان کرد: بخشی از مدارس غیر انتفاعی که از طریق شهریه ها و در مدارس دولتی نیز از همیاری اولیاء استفاده می کنند.
وی درباره افتتاح مراکز آزمون های آنلاین نیز خاطرنشان کرد: استان تهران نیازمند 400 مکان آزمونی است که در حال حاضر 160 مورد مهیا شده و با افتتاح مراکز آزمون های آنلاین این تعداد به 250 مورد افزایش می یابد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در استان تهران نیز عنوان کرد: این طرح شامل افرادی است که تخصص دانشگاهی داشته و تاکنون طرح های کارورزی را نگذرانده اند.
وی گفت: داوطلبانی که تمایل دارند از طریق طرح کارورزی وارد بازار کار شوند، از طریق سامانه طرح کارورزی ثبت نام کرده و به شرکت ها، کارخانه ها و صنایع پذیرنده معرفی می شوند.
طهرانیان خاطرنشان کرد: تا کنون 40 هزار نفر در سامانه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی ثبت نام کرده اند اما سهیمه و ظرفیت استان 7 هزار و 500 نفر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران افزود: این اداره کل پس از اتمام دوره آموزش به کارورزان گواهینامه مهارت مورد تایید سازمان جهانی کار ارائه می کند.
وی با اشاره به حمایت های دولت از اجرای این طرح یادآور شد: کارورزان از ابتدای دوره کارورزی خود بیمه شده و مسئولیت بیمه، اشتغال و حقوق آنان بر عهده اداره کل کار و رفاه اجتماعی است.
«31 تیرماه تا 6 مرداد ماه در کشور به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است»
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.