به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران علی اصغر توانایی با اعلام این مطلب افزود: حدود یک هکتار از این اراضی در راستای 4 فقره اجرای حکم قضایی رفع تصرف شد و همچنین 3 هکتار از این اراضی ملی نیز در اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع بازپس گیری و به دولت بازگردانده شد.
وی اظهار کرد: اراضی ملی شمیرانات دارای ارزش افزوده بالایی است که حفاظت این اراضی برای ما از اولویت ویژه ای برخوردار می باشد که در این خصوص ضرورت دارد تا تمامی دستگاه ها در ارتباط با حفاظت از این اراضی با مجموعه منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات وسعت عرصه های منابع طبیعی این شهرستان را حدود 140هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان بیش از 121هزار هکتار آن را عرصه های مرتعی به خود اختصاص داده که حدود 73هزار هکتار آن جزو مراتع ییلاقی حوزه لار بشمار می آید.
توانایی تصریح کرد: تاکنون برای بیش از 20 هزار هکتار مراتع این شهرستان طرح های مرتعداری تهیه و به مجریان و بهره برداران واگذار شده و تحت عملیات اصلاحی و احیایی قرار گرفته است.
وی با توجه به گرم بودن هوا و احتمال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع از گردشگران و عموم مردم درخواست کرد در هنگام حضور در عرصه های جنگلی و مرتعی ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.