به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صالحی روز چهارشنبه در اولین جشنواره ارتقا تولید و مصرف آبزیان در برج میلاد تهران افزود: سرانه مصرف ماهی در کشور(حدود 80 میلیون نفر جمعیت) 10.6 کیلوگرم است که تلاش می کنیم این رقم تا پایان برنامه ششم به 14 کیلوگرم برای هر فرد برسد.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده، میزان تولید انواع ماهی در کشور نیز تا پایان برنامه ششم توسعه باید به یک میلیون و 600 هزار تن افزایش پیدا کند.
رییس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه ایران در تولید ماهی قزل آلای آب شیرین رتبه نخست جهان را دارد خاطرنشان کرد: 140 هزار تن انواع ماهی قزل آلا در کشور تولید می شود که بیشترین مصرف این نوع ماهی مربوط به شهرهای تهران و کرج است.
به گفته وی، ایران با داشتن بیش از 8 هزار شناور و 120 کارخانه کنسرو ماهی در بخش صید و صیادی در بین 35 کشور جهان منطقه اقیانوس هند در رده دوم قرار دارد.
صالحی افزود: در بخش آبزی پروری و در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه نیز ایران در زمینه تولید میگوی پرورشی با 22 هزار تن مقام اول را دارد که 15 هزار تن آن به خارج از کشور صادر می شود.
به گزارش ایرنا، اولین جشنواره یک روزه ارتقای تولید و مصرف آبزیان امروز - چهارشنبه - با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران ، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات کشور، علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران و جمعی از مدیران در برج میلاد تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدجواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/1109/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.