به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ افزود پرونده‌ای با موضوع هتک حیثیت در فضای مجازی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری به این یگان ارجاع و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی با اشاره به اظهارات شاکی گفت: شخصی ناشناس در فضای مجازی و از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد اکانت جعلی و بارگذاری مطالب کذب و غیر اخلاقی با تصاویر شاکی کرده و عکس وی را از طریق اکانت مشخصی برای دوستان و آشنایان ارسال کرده که سبب هتک حیثیت و به مخاطره افتادن آبروی شاکی شده است.
وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با استفاده از روش‌های فنی‌ و اقدامات پلیسی مشخص شد گردانندگان‌ اکانت‌ها فقط یک نفر بود و متهم به صورت تلفنی به پلیس فتا احضار و گوشی هوشمند نامبرده مورد بررسی قرار گرفت که در بررسی به عمل آمده توسط اداره فنی، مستندات مرتبط با پرونده از گوشی متهم استخراج شد.
سرهنگ صالحی افزود: ‌متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود از این کار را انتقام جویی و تسویه حساب با همسر سابق خود عنوان کرد
است.
رئیس پلیس فتا غرب استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابی پرونده تکمیل و به دادسرا ارسال و برای متهم به اتهام هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی قرار قانونی صادر شد‌.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.