به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک که با هدف هماهنگی برگزاری مراسم هفته دولت در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار کرد: حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس فعالیت های قوای مجریه ، مقننه وقضائیه با در نظر گرفتن اصل قانونی تفکیک قوا اداره می شود.
وی افزود : قوه مجریه و در رأس آن ریاست جمهوری به عنوان نفر دوم کشور تلاش دارد تا امورات کشور را در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی اداره کرده و به مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند خدمات نظام را ارائه دهد.
وی گفت : همه ساله در هفته دولت به منظور اطلاع رسانی از خدماتی که نظام به مردم ارائه می دهد ، برنامه هایی در سطح مناطق مختلف کشور اجرا می شود که این برنامه ها نه به خاطر منت گذاشتن انجام امور به مردم که به منظور تبیین قابلیت نظام در اداره امور کشور انجام می شود.
مرسل پور بیان کرد: همه مسئولین ادارات و نهادها وظیفه دارند تا به منظور بیان کارآمدی نظام و خدمات دولت گزارش عملکرد خود را از طریق رسانه ها به اطلاع مردم برسانند.
وی گفت: سال گذشته برخی از مدیران با پیش بینی این که ممکن است دولت مستقر در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رأی نیاورد ، از ارائه گزارش عملکرد ادارات و نهادهای خود صرف نظر کرده و در بیان برخی از کارهایی که در سطح شهرستان صورت گرفته بود کوتاهی کردند.
فرماندار قرچک تأکید کرد: در طول دوران فعالیت دولت یازدهم اقدامات بسیار چشمگیری در حوزه های آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان ، امور مالیاتی ، شهرک صنعتی ، تأمین اجتماعی ، جهاد کشاورزی ، حوزه روستایی و اداره صنعت و معدن و تجارت قرچک انجام شد که اطلاع رسانی مناسبی در خصوص این خدمات به مردم ارائه نگردید.
نماینده دولت در ورامین تصریح کرد: با وجود گذشت 2 ماه از برگزاری انتخابات که به گفته تمامی دلسوزان نظام و حتی کسانی که با نظام زاویه دارند ، پیروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می شود هنوز برخی از افراد در ایام انتخابات و رقابت های خوب یا بد این دوران مانده اند و با بیان مطالبی ، اتحاد مردم و مسئولان را هدف قرار داده اند.
وی گفت : همه افراد باید در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کنند ، فرماندار ، نماینده مردم در مجلس و امام جمعه شهرستان با یکدیگر ارتباط مناسبی دارند ولی هر کس باید در حیطه وظایف خود عمل کرده و از دخالت در وظایف دیگران پرهیز کنند.
مرسل پور بیان کرد: در هر شهرستان 73 اداره و دستگاه و 63 کمیته تخصصی زیر نظر فرماندار به خدمت رسانی مشغول می باشند که هر یک موظفند بر اساس وظایف قانونی ، مسائل و مشکلات مردم را برطرف کنند.
وی تأکید کرد: درانتصاب مدیران دستگاه های اجرایی و اجرای پروژه های عمرانی هیچ مدیری حق ندارد بدون نظر مجموعه فرمانداری اقدامی کند و سایر مسئولان فقط می توانند نظر مشورتی ارائه کنند.
وی گفت : اگر کسی در حیطه وظایف قانونی قوه مجریه تعلل کرده و سیاست های تعیین شده را دنبال نکند ، حتی اگر خود فرماندار باشد باید آن مدیر تغییر کند.
مرسل پور گفت : این که برخی از افراد زحمات و خدمات ارائه شده توسط مدیران را به نام خود ثبت می کنند فقط به این دلیل است که آن ها تلاش دارند تا زمینه دلسردی مسئولین را فراهم کرده و مجموعه مدیریتی شهرستان را ناکارآمد جلوه دهند ، مدیران با قدرت و در چارچوب قانون به وظایفه خود عمل کنند و از ورود به مسائل حاشیه ای پرهیز نمایند.
قرچک با بیش از 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.