به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حقانی از اینکه احداث باغ کتاب حدود 10سال طول کشید و با وجود تخصیص بودجه 320 میلیارد تومانی اولیه، در الحاقیه بعدی باز هم 77 میلیارد تومان برای احداث باغ کتاب تخصیص یافت، گلایه کرد.
وی تاکید کرد که روند احداث این پروژه مطابق برنامه نبوده و هنوز هم با پیمانکاران این پروژه تسویه حساب نشده است.
حقانی همچنین واگذاری باغ کتاب به شرکت نشر سپهر وابسته به شهرداری تهران را غیرقانونی و بدون مصوبه شورای شهر دانست و اظهار کرد: این واگذاری حتی بدون اطلاع و هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی امور فرهنگی است، انجام شده که این اقدام نیز غیرقانونی است.
وی همچنین به قرارداد 11 ساله شهرداری تهران با برنامه صدای شهر اشاره کرد و افزود: با گذشت 11 سال، این قرارداد را لغو و با حوزه هنری قرارداد منعقد شده که منطبق با قانون نیست و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

* استفاده از عکس گورخر برای مفاهیم ترافیکی و شهری!
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با نشان دادن پوستری که بر روی آن تصویر یک گورخر دیده می شد؛ این سبک تبلیغ از سوی شهرداری و حوزه هنری در مورد مسائل ترافیکی را عجیب و نامفهوم توصیف کرد و گفت: جالب این است که در این پوستر جملاتی مانند «از خودمان شروع کنیم» و «احترام به عابر پیاده» هم دیده می شود.
حقانی، قرارداد اخیر شهرداری تهران با حوزه هنری را دارای ارزش 800 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اینکه قرارداد اولیه هیچگونه بازخوردی نداشته اما شاهد قرارداد دوباره شهرداری با حوزه هنری به مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان هستیم.

* واکنش معاون شهردار تهران به اظهارات حقانی
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران پس از سخنان حقانی و با گرفتن وقت از هیات رئیسه شورا، به صحبت های این عضو شورا واکنش نشان داد.
ناصر امانی ابتدا به پوستر گورخر اشاره کرد و گفت: ما در فراخوانی از اقشار مختلف خواسته ایم که طرح های هنری و گرافیکی خود در مورد ترافیک را به ما ارائه کنند و پوستر مذکور هم از سوی یکی از افراد ارسال شده که در اصل متعلق به متروی پاریس است و هرگز هم جایی منتشر نشده است.
وی از حقانی بخاطر اینکه قبل از اطلاع یافتن از ماهیت دقیق این پوستر با او صحبتی نداشته گلایه کرد و گفت: یکی از مدیران معزول شهرداری تهران اطلاعات غلطی به آقای حقانی می دهد و او هم بدون بررسی متاسفانه این موضوعات را در صحن شورا بیان می کند که در شان این نهاد نیست.
امانی همچنین واگذاری باغ کتاب به موسسه نشر کتاب را مطابق با اساسنامه سازمان فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: باغ کتاب یک پروژه بزرگ فرهنگی در خاورمیانه است؛ لطفا اینقدر به چهره آن چنگ نزنید و لکه دارش نکنید!
وی همچنین ارقام اعلام شده از سوی حقانی در مورد هزینه های احداث باغ کتاب را نادرست عنوان کرد و گفت: در مجموع 280 میلیارد تومان هزینه شد که 220 میلیارد برای ساخت ابنیه و 60 میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات هزینه شده است.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/6539/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.